En liten blogg i hettan!

Hade det här varit en sommar när jag är som vanligt (alltså inte gravid) så hade jag förmodligen jublat över denna värme eftersom jag spenderar åtta månader minst om året att längta efter den. Men nu när jag är gravid, med en liter extra blod i omlopp och 17 tunga kilon till övers så mår jag inget annat än illa. Jag har inte klarat av att vara ute på dagarna på snart en vecka. Jag vill hemskt ogärna klaga, för sommaren är min absoluta favvo årstid, men att vara gravid när det är värmebölja är ingen direkt höjdare. Nu har det äntligen blivit lite svalare och genast mår jag lite bättre.

Kvällarna har däremot känts fantastiska och det faktum att det blir mörkt ett tag på natten gör mig helt lyrisk. Jag vill nästan inte gå och lägga mig bara för att jag tycker att det är så mysigt när det är mörkt och man får tända lite lampor.

Min absoluta favvo vän från malmö är uppe på besök så hon har hälsat på mig på kvällarna och vi har till och med varit ute på små snigel promenader. Även om jag varken kan gå långt eller fort har det varit skönt att få komma ut ur huset lite.

Annars så har Milton blivit ganska förkyld och han verkar inte heller trivas i värmen, Han är ovanligt trött och grinig och inte alls sitt glada jag. Men det kan man förstå. Och så har han hosta och snuva på det.
 
Celia är ingen sommarälskare, hon vill bara vara inne och spela dator och tycker att det är för varmt att vara ute. Hon vill inte fara på stranden heller. Jag hade nog aldrig suttit inne en minut om jag hade varit i hennes ålder, men alla är vi olika.
 
Nu är det bara 33 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum. Jag längtar att få tillbaka min kropp, men ska jag vara ärlig så känner jag mig inte riktigt mentalt redo på att det ska komma en bebis. Det finns liksom inte. Det kanske ändå faller sig helt naturligt när den väl är här, men just nu känns det jätte konstigt.
 
Annars så har jag blivit rätt nere den här veckan. För även om jag varit helt kraft och orkeslös så har jag samtidigt varit rastlös och uttråkad och jag har ont överallt, sover dåligt och mår apa. Det tar på humöret. Så nu känner jag mig allmänt deppad och allmänt less på rätt mycket faktsikt. Det kanske blir bättre snart.
 
Hmm...annars då? Nu har Jonas redan jobbat två hela veckor efter sin semester. Det går sjukt fort egentligen. Veckan som  var jobbade han eftermiddag. SÅ då fick jag vara ensam med våran icke så nöjda och rätt uttråkade kille. Det var inte alltid så kul med tanke på att jag mått som en röv själv. Den här veckan är en vanlig förmiddags vecka, så det känns betydligt bättre. Då ska Milton på sommardagis så då kanske jag kan få lite lugn och ro och ladda om mitt psyke.
 
Nu bjuder jag på lite bilder till mormor från sommaren hittills.
 

Kommentera här: