Lördag

Idag började dagen med att jag fick sovmorgon och väcktes av kramar klockan nio från Milton och Celia. Det var nog pappan i huset som tyckte att det var hög tid för mamman att stiga upp. Vid 10 bar det av till stan för att leta kakel till köket. Och det gjorde vi. Jag tror att vi är enade om vilket det kommer att bli.

Idag har jag känt mig deppad. För sedan vi rev det där överskåpet i köket igår så har det börjat lukta skit i köket. En blandning mellan kloak och lik. Vad jag nu oroar mig för är att toan på övervåningen är precis där ovanför. Vilket gör mig rädd att det antingen är mögel eller någon trasig dassledning eller nåt som visar sig nu när vi dragit ut spikarna i taket. Skulle det visa sig vara så då vet jag inte vad jag tar mig till. Visst att det där badrummet skulle renoveras. Men vi hade tänkt vänta till nästa år för vi har ju inte tillräckligt mycket rot. Sånt där oroande förtar glädjen just nu. Man får liksom bara ont i magen och ångest. Vi får se.... 

Annars har vi inte gjort just någonting idag. Vi krattade en liten stund. Men det är allt. 

Blir en tidig kväll för mig tror jag. 
Over and out!

Kommentera här: