ledig onsdag!

Ja, från jobbet i alla fall. Men i stället har vi jobbat stenhårt här hemma och jag har blåmärken över hela mig. Vi hyrde släp och Jonas hämtade det redan vid nio på morgonen efter att han hade lämnat Milton på dagis. Sen satt vi igång att lasta och frakta all ställning hem till mamma och pappa. Det blev typ fem lass. När vi var klara med ställningen lastade vi allt bråte från byggningen och åkte med det till tippen. Det blev 2 stora släplass. Men nu är allt borta och gården känns hur stor och öppen som helst. Och hjärtat känns 1000 ggr lättare. Det känns så otroligt skönt i själen att veta att allt är borta och att vi fan snart är klara med utsidan PÅ RIKTIGT! Malin den ängeln kom och var med Milla. Utan henne hade vi aldrig hunnit allt idag för det tog så mycket längre tid än vi trodde att det skulle göra. Hon är en ängel våran faster Malin. Nu kommer det kännas trevligare att vara ute på gården när det inte är en massa bråte överallt. Det har som stressat en så fort man gått ut och man bara ser röran. Känns som att denna sommar endast har fokuserats på huset. Man har inte gjort nånting kul eller njutit av sommaren alls. men å andra sidan så känns det värt det för det betyder att nästa år har vi mycket mer tid att njuta och trivas. För det är ändå så svårt att njuta av livet när man vet att det är en massa saker som bara väntar runt hörnet. Då är det bättre att göra det direkt även om det är tråkigt, för sen när det väl är klart kan man njuta på riktigt utan att ha nåt som gnager i bakhuvudet hela tiden. I morgon jobbar jag från halv ett till 22.00 sen är jag ledig fredag och lördag igen. På fredag ska jag och mamma in till stan, mamma ska ta foto till id-kort och sen ska vi shoppa födelsedagspresenter till älskade lillstrumpan som fyller ett år på lördag... Huvva så fort tiden har gått. Mitt älskade lillknyte som just kom känns det som, Så på lördag blir det kalas, och lillstrumpan ska få några fina leksaker som är tjejigare. för hon har mest bara fått ha Miltons gamla. Sen ska hon få skor. Och nu ska hon ju snart börja dagis så hon behöver en massa höstkläder, skor, kanske en liten ryggsäck, och det skulle Milton haft också. Jag ska ju jobba på klädbytardagen i september så då hoppas jag att kunna fynda bra kläder till dagis och så... Celia behöver också en massa nytt så jag är glad att jag för en enda gångsskull får en vettig lön att jag faktiskt har råd att köpa.... Den här månaden får jag ut nästan det dubbla som jag brukar ha när jag städar, det är en jäkla skillnad måste jag säga. Sen så har vi ju haft sjukt mycket utgifter på huset i sommar, och förra lönen kunde jag för första gången bidra lite till sparkontot. Gud om man kunde få ett sånt här jobb, där man kan jobba utan att bryta sönder sig och faktiskt tjäna en lön som går att leva gott på. Utan att känna sig som en belastning på Jonas hela tiden. Näe, nu ska jag strax gå och sova och samla kraft inför mitt arbetspass i morgon, Over and out1

Kommentera här: