härliga lördagkväll.

Snacka om att man har hunnit en hel del denna dag. Jag vaknade av att Jonas hade dragit igång sticksågen och påbörjat golvläggningen. Vi hade ju burit ut nästan allt från vardagsrummet kvällen innan så allt fick vara i köket. 
Golvet gick rätt snabbt att lägga ändå. Tror han började vid nio och det var klart vid två nån gång med trösklar och allt. Sen började mitt jobb. Städa, pyssla och pynta och skapa ordning i oredan igen,
 
Han sågade ju allt ute på altanen så där var det fult med sågdamm. Jag fick städa av altanen. Rensade upp alla kartonger och all plast från förpackningarna som golvet var paketerat i. Sen gick jag med det till återvinningen så vi blev av med det skräpet på en gång. Jag storstädade i princip hela nedervåningen och dammtorkade och dammsugade osv. 

Sen blev vi bjudna på middag av älskade mamma. Tacos. otroligt tacksamt att bli bjuden på middag en dag som denna när hela huset varit kaos. Då är man inte så sugen på att planerar middag precis. Det var jätte gott och mysigt. Sen var det skönt att komma hem till ett något så när städat hem och tända lite ljus och bara njuta av hur fint vi har det nu.

Jag och Celia drog en sväng på ica och handlade hem lite gott och litte glitter och annat nödvändigt.
Sen när vi kom hem fick jag ett ryck och dammsugade i källaren, både gillestugan och tvättstugan. Vek tvätt. Sorterade vårt gigantiska tvättberg som hunnit växa sig hur högt som helst. Nu har jag snart tvättat tre maskiner. Plus att jag fått upp julgranen från källaren och klätt den. Så nu känns det så juligt och fint i mitt hus,
 
Det är så himla skönt såna här gånger när man råkar bli effektiv och känner att man får en massa nödvändingt gjort.
 
Och oj som jag trivs med livet just nu. Ser verkligen fram emot att få fira våran första jul här hemma i vårt älskade hus. Med alla dom som jag älskar mest. Ska bli så mysit!
 
Däremot så känns det som att jag håller på att bli sjuk, men tack och lov så är jag ledig ända till onsdag eftermiddag så jag hinner då kurera mig och i morgon får det nog bli en rätt så lugn dag för mig känner jag så jag hinner återhämta mig efter den här fullspäckade dagen. Det  var en tung dag igår med, med 2 hemskt griniga barn. Milla mer eller mindre grinade hela förmiddagen och Milton var på sitt absolut sämsta humör. Idag har dom tack och lov varit rätt mycket bättre.
 
I morgon ska jag i alla fall försöka mig på att spika upp tavlor i vårt sovrum så att det blir lite fint där uppe också. Näe, nu ska jag ner och hänga sista tvätten för ikväll. Sen är det sängen som kallar tror jag
 
hälsar puss och kram till min käraste mummi <3  

Kommentera här: