söndag!

Sista söndagen med lediga barn. I morgon börjar Celia och Milton om skolan. Celia gymnasiet och Milton första klass. Alltså, vad hände med tiden? Hur kan det kännas som att den springer ibland och den står stilla, helt stilla. 
Idag firade vi i alla fall sista lediga dagen med att åka tillbaka till mickelbogården igen. Robin, Sinicca, Luna, Micke, Malin och Wilda var också med och alla våra egna ungar. Det var mysigt. Men det hade varit fan så mycket trevligare om det inte hade blåst iskalla orkanvindar. Förra gången jag var där så hade jag bara en kortärmad tunika och frös lite. Så den här gången tog jag jacka även fast det var väldigt varmt och skönt här hemma när vi åkte. Jag tänkte att man förmodligen inte ens skulle behöva använda jackan. Men fan så fel jag hade, för där borta var det bra mycket kallare och som sagt isvindar som piskade kyla in i märgen. Jag tror att varenda en i sällskapet frös. Så det sabbade ju lite av stämningen. Det är ju svårt att "mysa" när man fryser ihjäl samtidigt. Idag var sista dagen dom hade öppet för övrigt. Våra barn speciellt Millis har ju tjatat om att få åka tillbaka varenda dag ungefär 25 gånger om dagen. Så dom var rätt lyckliga när vi väl åkte. 
Milton vågade till och med rida på ponnyn Penny. Milla ville rida igen. Och herren som skötte ponny ridningen tyckte att Milla var riktigt duktig och hade bra balans. Kanske borde bli en ridskola för den här tjejen. 
Sen hann vi spendera mycket mer tid i den där lilla klapphörnan där dom hade en massa smådjur. Milton blev så kär i en bebiskanin att han nästan höll på att börja gråta när han inte fick ta med kaninen hem.
Ja, det är så våran söndag har sett ut. 







Ja, det där är bara ett litet axplock av alla bilder som jag tog idag. 

När vi kom hem sen så blev det mest bara slappt. Jag bakade en äppelpaj. Som vi har ätit till kvällsfika. 
Fan vad fort allt äts upp nu när man är så många i familjen. Gjorde ändå en rätt stor paj tycker jag, men den var ändå slut direkt. 

Jag gruvar mig så sjukt mycket för vardagen nu när den drar igång. Jag tror att jag måste prata med läkaren om att ge adhd medicinen en chans till. För jag kommer inte ihåg någonting. Jag glömmer bort saker hela tiden. Och det ska ju funka sen när skolan drar igång med allt vad det innebär. 

Kommentera här: