ett försök till en blogg

Jag har inte bloggat på ett tag igen nu. 
Jag börjar vara rätt så dålig på det igen. Ibland känns det som att man har så lite att berätta men sen om man väntar för länge på att skriva så känns det som att man har så mycket att berätta och man kommer inte ihåg vad man skrev senast.

Förra veckan jobbade Jonas eftermiddag och jag solade på som vanligt här hemma. Kommer inte ihåg om jag gjorde så mycket särskilt egentligen. Jag och Milla tog en tur till skogen och plockade hem lite granris och sånt som jag har pyntat bron med så det känns lite vintrigt och mysigare än att inte ha något alls 
 
blev mysigt.

Igår lyckades jag med bedriften att tappa sönder min telefon, så jag ringde försäkringsbolaget och hade tänkt få lämna in den på lagning, men då visade det sig att dom tyckte att den var så gammal och värd typ ingenting så det lät som att jag mest troligt bara kommer att få 1400 kronor för den om jag inte vill lägga självrisk plus extra kostnader för att få den lagad. Men då är jag typ uppe i samma kostnad som man kan köpa samma modell ny för. Så det slutade med att jag fick låna lite pengar av pappa för att kunna "köpa loss" ett av mina abonnemang så jag kan ta ut en ny telefon. Så jag har beställt en ny idag. Det enda som känns trist är att Celia alltid brukar få min senaste mobil när jag byter upp mig, men så blir det alltså inte den här gången..🙄 dessutom hat jag beställt en mobil av ett helt annat märke efter att ha haft Samsung i typ fem-sex år. Så jag är sjukt nervös, på snudd till ångest för jag är så rädd att jag inte ska trivas med den. Men den har fått bäst i test överallt där jag har läst och efter som att jag tar alla kort på mina barn med mobilen så tycker jag att kameran är sjukt viktig. 
jaja vi får väl se om jag gör bort mig totalt nu. 

Dock så innebär detta en hel del jobb nu, för jag måste göra över nästan 13.000 kort från telefonen till datorn och sånt så jag är redo när den nya kommer. Det kommer nog ta sin beskärda del tid.

Idag har min fina farbror fått komma till sitt nya hem. Det ligger på en av Skelleftehamns finaste platser, bara ett stenkast ifrån farfar. Vi var och tände ljus. Jag och Julia kommer att gå förbi och hälsa på när vi går på promenader.
Vi åkte dit och tände ljus och lämnade lite blommor. 
Det var allt jag hade att berätta om den här dagen. Över and ut. Skickar stora kramar till alla som läser ❤🌸

Kommentera här: