kvällskvisten på en lördag

Min dag började bra, men blev sämre. Jag har känt mig konstig hela dagen, lite slö och typ nere. Jag försökte städa lite på förmiddagen efter morgonkaffet hos mamma. Men det gick trögt och slutade med att jag mest satt och spelade gitarr. Milton hade kompis hemma, men det var mest en massa tjafs.

Sen blev vi bjudna på middag hos mamma. Det var super gott. Men sen skar min mage fullständigt ihop. Jag fick kramper. Kände att jag hade lite ont i magen redan i morse men efter jag åt blev det ännu värre. Jag har som kramper, känns som det vrider om i magen, som om man ska skita diarré i spiralform,  kruxet är bara att jag inte är nödig. Det är bara kramper. Och det här blivit sämre under kvällen. Och nu har jag fått klåda över hela kroppen. Det började i hårbotten. Jag hann tänka löss (ve och fasa) men sen spred det sig till kinderna, och hela vägen ner till armarna. Till och med händerna kliar.  Nu har jag smort in halva mig med en fet salva och hoppas att det ska sluta klia. 

Efter vi hade varit hos mamma så åkte vi på Ica för att köpa lördagsgodis. 
På måndag har jag varit pepsi-fri en månad, eller 4 veckor. (Nykter pepsi-narkoman) mycket bra. Har sparat in massor med pengar på att bara dricka kolsyrat vatten. Och jag äter inget godis på veckorna längre. Jag som brukar äta godis exakt varje dag i vanliga fall. Men sista veckorna har jag varit helt godis-fri. Känns bra. Jag är egentligen rätt stolt över mig själv. Och att bryta sin fula ovana med både Pepsi och godis gynnar inte bara mig utan också barnen. Finns ingen läsk dom kan tjuvdricka och inget godis dom kan smygäta. Det enda tråkiga med det här renlevnads livet är att ingenting smakar lika gott längre. Så inte ens på lördagar när man får unna sig är jag sugen på någonting. Äter man choklad vill man ha läsk. Äter man chips vill man ha läsk. Allt som är sött och sliskigt smakar inte lika gott att svälja med vatten. Det är väl egentligen ingen nackdel. Mer än att man liksom inte känner lördagsmys när man inte dukar upp en massa godsaker och får vräka i sig när man ser tv.

Jaja, värre problem finns det ju i vår värld.

Jag och Jonas har börjat se en feel good serie, vi har sett 4 avsnitt i kväll men jag kände till slut att jag inte orkade längre. Jag känner mig så himla slut. Jag undrar om jag är på väg att bli sjuk. 🙄 men i så fall vet jag inte vad det skulle vara för slags sjuka,  det är ju inte direkt vanliga förkylningssymtom jag har. 

Celia har kompis hemma. Känns så himla skönt. Det känns som att hon har haft så mycket kompisar att vara med sista tiden och det gör mig så lycklig. Att veta att hon inte behöver sitta ensam jämt medan hon ser alla sina "vänner" på Instagram och diverse o-sociala medier, hur kul dom har och hon inte får vara med. Senaste helgerna har hon inte varit ensam alls. 

Idag hade jag tänkt bjuda hem en av Millas kompisar från förskolan, för stackaren blir så ledsen när Milton får vara med kompisar och ha kul. Men tyvärr var inte flickan hemma. Typiskt.

Jag hoppas att jag mår bättre i morgon så jag kanske orkar gå igenom huset och hitta saker som ska slängas när det är grovsopshämtning på måndag. Skulle vara skönt att bli av med bråte när dom ändå kommer och hämtar det åt en så slipper man hyra släpvagn och åka på tippen själv. Nog för att det inte alls var så länge sen vi rensade och var iväg med ett ordentligt lass. Men alltid finns det något skräp i hörnen. 

Nu ska jag försöka sova mig pigg till i morgon. Jag vill inte må så här i morgon. Nu har det börjat klia under fötterna också 😢
kastar in en liten bild på pappa och Jonas som jag tog efter maten. Det är standard. varje gång vi äter hos mamma och pappa så slutar det med att dessa 2 gubbar hamnar med matkoma och somnar på soffan. Det slår liksom aldrig fel.

God natt till er. Hoppas att alla har en trevligare lördag än mig. ❤

Kommentera här: