måndag

Igår var det en tung men vacker dag på samma gång. Begravningen var fin. Det var så många människor som kom för att säga hejdå. Så många tårar blandat med skratt. 

Han kommer att vara saknad av så många. 

Det känns skönt att ha den här dagen bakom sig i stället för framför sig. Nu hoppas jag att han får vila i den ljuvaste frid, bland dom fluffigaste molnen. Tillsammans mer farfar. 

Malin skötte våra barn medan vi var på begravningen. Är så himla tacksam att hon kunde göra det. Jag hade aldrig velat ta med dom för Milton har ju dödsångest nog som det är och jag tror att det bara skulle bli traumatiskt för dom att se alla oss vuxna gråta och vara så ledsna. Kan man skona dom från det så gör man ju gärna det. Dom kommer att få uppleva sin beskärda del med elände och sorg tids nog ändå. 

Efter begravningen kom mamma och pappa till oss och vi bjöd på grekisk pytt. Det var så himla gott och det kändes som ett bra sätt att få avsluta en tung dag. 
På kvällen när barnen somnade fick jag ett mega gråtanfall. Man kunde ju tro att tårarna skulle ha tagit slut på begravningen, men det fanns en hel del kvar att gråta ut. 

I morse när jag vaknade var mina ögon så svullna att jag knappt kunde få upp dom. 

Idag börjar eftermiddagsveckan. Känns lika tungt exakt varje gång. Men vi får göra det bästa av situationen. Jag har köpt en pumpa som jag tänker att jag och barnen ska fixa i afton. Det är första gången någonsin som jag har köpt en pumpa så vi får väl se hur det ska gå  🎃
Över and ut ut

Kommentera här: