måndag

Idag har det varit en bättre dag. Jag har som varit halvdeppig senaste tiden. Jag har varit rastlös i själen. På gott och ont. Jag har dock använt en hel del av min negativa energi till att promenera nästan varje dag. Idag gick jag och Julia nästan 7 km och jag känner att jag börjar bli lite starkare i kroppen och få upp flåset lite igen. Det känns skönt. Efter promenaden tog jag en dusch. Sen åkte jag förbi faster Lillan en liten stund innan det var dags för utvecklingssamtal på skolan med Milton. Det var mest positivt. Han har landat lite mer i klassen och vant sig vid förändringarna från förskoleklass till att börja ettan, tyvärr verkar det som att han inte har så många kompisar.

Jag har hunnit tvätta i kapp rätt mycket tvätt.

Nu ikväll har vi haft lite tända ljus och det känns rätt mysigt. Jag känner att jag trivs mer och mer med mörkret. 

Igår var vi och hälsade på lillebrorsan och älsklingsbebisen Luna. Hon är vacker som en docka. Jag känner dock att jag har tappat den där bebishanteringen. Det känns inte så där bekvämt längre. Man blir snabbt bortskämd när ens egna barn börjar bli större. 

Nu ikväll hade vi så tur att vi hittade en billig begagnad tv till vårat sovrum. Något jag har saknat så galet mycket sen vi bodde i lägenheten. Finns inget bättre än att kunna se på tv till man somnar.  Celia och jag tog en roadtrip och hämtade den. Vi är som ett litet dreamteam, och det är rätt mysigt att vi kan göra såna där små utflykter även om det inte direkt är roliga saker vi ska göra. Men det är ändå mysigt att göra det tillsammans.  Vi poppar musik gärnet i bilen. 

Nu är det snart natti natti för mig. Jag har möte på psyket i morgon och efter det ska jag kanske in på stan och kolla om jag hittar några billiga kläder, jag har ju gått ner lite i vikt och har typ ingenting som passar längre. Vi får se vad jag är på för humör helt enkelt. 

Över and ut 
slänger in en bild på världens sötaste Luna ❤

Kommentera här: