hipp hipp hurra 8 årsdag!

Idag har varit en dag i kärlekens tecken. För kär är jag minst sagt. I år kanske lite mer än de senaste 2 åren då känslorna har varit lagda på is lite grann för att jag har mått så dåligt. Men i år känns det stort och speciellt och underbart och jag är så tacksam. Det är väl ändå få förunnat att kunna säga att man varit tillsammans med en människa i åtta år, där det här varit mycket motgångar och svårigheter men man ändå lyckas hålla ihop och fortfarande känna sig barnsligt kär lite då och då. 
Jag ville vara lite romantisk och visa lite kärlek när han kom hem från jobbet men black som man var så lyckades jag endast skramla ihop en slant till en blombukett (och vilken kille blir liksom inte överlycklig av ett vackert knippe blommor typ) sen försökte jag skrapa ihop en god middag av den lilla maten vi hade att välja på i vår lite ekande frys. Lyckades knåpa ihop något så romantiskt som en hemmagjord kebabtallrik.  Tack och lov går ju vägen till en mans hjärta via magen och min man är hemskt tacksam på det viset efter som att han tycker att typ all mat är jätte god. 

Före det medan han var på jobbet var jag och Milla hos mamma en stund. Och där och då kom jag på den fantastiska idén att jag skulle flytta ut katternas klätterträd ut på altanen för nu när gardinerna är borta där så älskar dom att kunna sitta och titta ut. Jag hade på något sätt förväntat mig att katträdet skulle vara jätte tungt, stort och otympligt och att jag inte skulle klara av att flytta det själv. Synd att jag inte ens hade testat för jag lyckades lura med mamma hem för att hjälpa mig och då visade det sig att det var asenkelt att flytta på det. Typ Milla hade nästan klarat av det själv. 
sen tog jag fram en stege som jag haft nere i källaren och ställde där klösträdet hade stått. Det blev ljust fräscht och öppet. Känns mycket mer städat och nu för tiden vill ju katterna ändå vara där man själv är med undantag för när dom vill hänga på altanen. Och det är ju rätt smart för man kan ha badrumsfönstret lite öppet då kan dom gå in och ut den vägen. Fast det funkar ju inte så länge till när det bara blir kallare och kallare. 

I morgon fyller pappa 60 år. Min Goa lilla knäppa pappa. ❤

Över and ut
Så här blev det med hyllan 😊 man tager vad man haver och ibland blir det så kul med en förändring även om man bara flyttar på saker man redan har hemma så känns det som att det blir nytt.
Försök till att duka lite festligare 🎈😊

Kommentera här: