Tisdag!

Idag började morgonen rätt bra även om jag höll på att dö av att bara vakna för jag hade så svårt att somna igår när Jonas inte var hemma. Man har ju vant sig nu att ha honom hemma på kvällarna i 7 veckor. Så det är inte så lätt att ställa om sig till att somna i en tom säng. Iofs var den inte tom när jag gick och la mig för Milla hostade så överjäkligt mycket att hon vaknade av det till slut och kom ner. Och just för att det kändes så trist att lägga sig i en tom säng så var det inte ett jättejobbigt beslut att låta henne få komma ner och sova med mig.  Det är standard när mina barn är små. Att dom får sova med oss när dom är sjuka. 

How ever. Idag skulle mamma på mammografi och då var det jag och lilla skalmans uppdrag att få tanten på rätt plats i rätt tid. Och jag måste säga att senaste året har jag fan blivit grym på att planera och passa tider (för det mesta) jag är till och med så i god tid att jag många gånger till och med får sitta och vänta. Det är rätt skönt att slippa komma fem minuter sent till allt. Nu kommer jag säkert snart komma sent till nästa möte bara för att jag skryter här. 

Jag fick söta ljuslyktor av mamma idag som hon egentligen köpte till sig själv men som hon tyckte att dom kanske skulle passa bättre hos mig och jisses som jag håller med. så fina tillsammans med min vas. Och rätt kattunge säkra. Där kommer inga svansar eller nosar ner. Det skulle i så fall vara om dom lyckas välta dom. Men man har ju ändå koll när ljusen är tända.

Idag fick skalman åka på en liten uppfräschning och fick lite ny olja och annat smått å gött. Trots att vår personliga mekaniker inte alls är speciellt förtjust i märket Peugeot eller att man ska köra omkring i en sån liten bil (Har fått stränga order om att absolut inte krocka med den efter som att man blir mos i den lillskrutten) så var han motvilligt tvungen att erkänna att den var rätt fin ändå. Det var bara ett hjullager som var slut. 

Jag råkade bryta av mitt twinner munstycke till dammsugaren i somras när Linda var här. Så i typ en månad har jag fått dammsuga med ett orginalmunstycke och fi fan vad tungt och otympligt det är. Det tar tre gånger så lång tid. Är tre gånger så jobbigt och blir inte alls lika bra. Men idag var mamma och pappa på solbacken och hittade ett så dom köpte det så jag bara fick betala till dom. Smidigt slapp jag åka dit. Jag var tvungen att test dammsuga med det och vilken fröjd. Nu blir det roligare att städa igen. Och man slipper bryta ryggen. 

Jaja. Nu ska jag se TV med Celia en stund. Sen ska jag försöka sova i tid. Över and ut

Kommentera här: