Bipolär med hypomani. Typ 2

Jag förstår nu att jag är inne i en manisk period. 🙄 Det har jag varit så många gånger, oftast typ en rejäl gång per år. Men jag har aldrig sett det mönstret så tydligt & jag har inte haft ett namn på det förrän nu. Första gången som jag blivit manisk sen jag fick diagnosen. Första gången sedan jag fick lite kunskap om hur jag fungerar.

Det börjar alltid med att det känns som att jag är en fågel 🐦 som är instängd i en bur. Med en själ som bara längtar ut. 
Oftast blir jag besatt av förändring. Oftast blir det håret som hamnar i fokus. Det är lätt att göra en drastisk förändring med. Det finns liksom ingen gråskala. Det är antingen svart 🖤 eller vitt. Men this too shall pass. 🙄 

Jag var till frisören igår. Jag blev rätt nöjd. Vi klippte bort hälften av allt mitt hår känns det som. Tunnade ut massor. 
Nu börjar besattheten om att hitta den perfekta nyansen. Vilket är princip mission impossible 🤔

How ever, tänkte bjuda på lite före, efter och mitt emellan bilder på mitt hårprojekt. 




Före
Steg 1
Steg 2 & 3
Färdigt resultat so far 
Före/efter. NO filter, bara helt annat ljus som får mig att se galet blek ut.
Känns skönt med en smula förändring. Även fast jag fortfarande har kvar den här gnagande känslan av rastlöshet, missnöje osv. 🙄 

Idag har vi i alla fall varit med Sampe-dampe och prinsessan Savannah till veterinären på 1 års kontroll. Dom har fått vaccination 💉 och har tagit lite blodprover. Det gick galant. Det var bara bilresan som dom tyckte var riktigt hemsk. 

Förutom det så har jag faktiskt inte gjort mycket av värde. Jag är trött och less 😩 hela tiden. Det tar energi.. 
Milla är i alla fall frisk nu och ska få åka på förskolan i morgon. 
I morgon är det ingen vanlig dag för i morgon fyller min kära make år. 
Vi hinner ju dock inte fira så mycket eftersom att han jobbar kväll.. 
Jag har köpt tårta och jag är så sjukt sugen på att bara få smaka lite från den redan nu 
Jag är fast i sötsug-träsket igen 😡
Nu ska jag försöka bli trött 😴 
Oover and oout! 💕


Kommentera här: