Utmattad

Men på ett rätt skönt sätt.
Senaste tiden har jag inte orkat blogga. Känner att jag är inne i någon slags sämre period. Jag har liksom känt mig så sjukt less, rastlös i själen, irriterad, trött men uttråkad, stressad men lat och trött. Allt har liksom bara känts bajs 💩 egentligen inte deppig som i depression. Men ändå låg. 

Jag antar att det skulle kunna vara att jag är inne i en manisk episod. Jag tänkte på det härom dagen. Att jag blir så här någon gång per år. Att jag liksom är så rastlös och less på allt att jag måste göra någonting drastiskt. Förändringar. Jag vill ha kickar. Jag vill få en wow känsla. Känna mig wild and crazy. 🙄 

Som härom veckan bokade jag en tid hos en frisör för att göra slingor. Men samma dag på eftermiddagen fick jag ett il och köpte blekmedel och bestämde mig helt plötsligt att jag skulle helbleka håret. Fast jag egentligen vet att det aldrig är en bra idé. Jag har gjort så här 500 gånger, det blir sällan eller aldrig bra. Det är i princip omöjligt att få en snygg nyans av blond utan att behöva bleka håret så många gånger att det bara blir svinto kvar. Jag blir besatt av att få så där platinablond färg helt utan gula toner. Det är också typ omöjligt. Jag blir nästan aldrig nöjd. 
Jag hade dessutom fått rätt långt hår. Men det fick mamma kapa av vid axlarna. Inte för att det gjorde nåt så här med facit i hand så var det rätt skönt och det ångrar jag inte för en sekund. Jag fick fara till frissan och berätta att jag hade fått en Adhd-impuls och fuckat till håret och att jag gärna ville ändra till en klipptid i stället. Det gick bra. Så nu ska jag försöka få till en snygg frisyr. Det är ju alltid trevligt om jag bara kan bestämma mig för någon fiin. Ännu trevligare vore det ju också om jag kunde lyckas få till en snygg färg. 🙄 

Jag har varit värdelös med pengar den här månaden. Jag som just hade lärt mig att leva mer sparsamt. Ja, det har inte varit en bra månad för mig helt enkelt. 

Jag hoppas bara att det ska lugna ner sig lite snart. Att jag kommer på rätt bana igen. Man blir så besviken på sig själv när det blir så här. 

Senaste tiden har det varit sjukt kallt. Det har blivit mycket innetid. Man har inte velat vara ute mer än man varit tvungen till. Barnen har varit rastlösa. Senaste dagarna har det varit lite snöstorm så idag har det blivit sjukt mycket skottande. Det kommer jag bli lidande för i morgon. Just nu har jag inte så ont som jag vet att jag brukar få. Jag är för vek i kroppen för att skotta så här mycket som det blev idag. Jag får nog vara glad om jag ens tar mig ur sängen i morgon. Det var bara tur att Miltons skola hade stängt idag och att Jonas jobbar eftermiddag i veckan. Jag hade inte haft en chans att ta mig någonstans med bilen. Jag hade fått ta skotern för att lämna på skolan. Det var så djup snö att det var svårt att ens gå på vägen. Jag hoppas att det inte har tänkt snöa i natt. 

Nu verkar det i alla fall ha lugnat ner sig. Men jag tänker inte ropa hej än. Det börjar bli kallare ute också. Jag måste få mig upp i tid i morgon så jag hinner sätta igång motorvärmaren i tid. 

I veckan har jag varit sjukt lat och har inte gått något på löpbandet. Men idag kämpade jag mig i alla fall igenom 20 minuter lite drygt. 

I morgon ska jag ju och klippa mig klockan 09.00. Jag är så nervös men taggad. 
Nu ska jag sluta ordbajsa.
God natt ❤️


Någon av dom här frisyrerna skulle jag vilja ha. Kan bara inte bestämma mig för vilken. 🤔


Kommentarer:

1 Disa:

Du kommer att bli fin vilket som ! :) <3

Kommentera här: