är 13 otursnummer?

Jag har inte bloggat på ett tag. Jag har liksom inte haft lusten. Jag hade ju min nedräkningskalender för toaletten och nu efter nyår borde jag ha fortsatt. Men jag liksom tappade lusten. För det som tidigare gick så smidigt och gjorde mig så glad har gått över till det jag har väntat på hela tiden. Allt har börjat gå fel.... Och varje gång dom kommer hit så stöter dom på nya problem. Som varit typ sen huset byggdes och som måste åtgärdas nu. Fel vi inte har haft en aning om eftersom att badrummet där uppe aldrig har använts. Jag orkar inte rabbla upp allt. I ärlighetens namn orkar jag inte ens tänka på det. Det lär dröja länge i alla fall innan detta blir klart. Det löser sig nog. Men det känns som att det kanske kommer att bli lite dyrare än man hade hoppats på.... Men det är som vanligt här på 13... Ingenting går som det ska, inget i huset är byggt så som det vanligtvis brukar vara & alla hantverkare får klia sig i huvudet och fråga sig "vad fan är det här?! Det här har jag aldrig varit med om" Ena hantverkaren sa typ att när ni ringer en byggfirma nästa gång kommer dom fråga "-vilken adress sa du att det var?! Jaha kaptensgatan 13, jag är ledsen men vi är fullbokade till 2043 typ" haha det säger ju ändå en del. Jag vet inte. Jag börjar faktiskt tro på det här med otursnummret 13. INGEN annan jag känner som har renoverat har haft lika jävla mycket strul. Men skitsamma. Idag vaknade jag 04,10 av att min kära lilla hund ville ut. Jag somnade inte om sen. Jag har börjat be jonas väcka mig när han ska upp på sina förmiddags-veckor. Det är nog bra om jag får börja öva på att stiga upp i tid. För förhoppningsvis så ska jag väl behöva det inom en snar framtid. Och som det har varit senaste åren så har ju stiga upp sju varit en kamp. Och det är ju ändå den tiden de flesta börjar jobba, om inte ännu tidigare för den delen. Så att öva lite är nog klokt. Milla somnade efter maten vid 16.30 kanske igår..Sen sov hon hela eftermiddagen på soffan. Hon ville inte vakna. Vi gick ner och la oss och vågade inte flytta på henne där vid 21.00 snåret. Vid 23.00 kom hon ner. Sen somnade hon om typ på direkten och hon sover än. Så snart 13 timmar skönhetssömn. Milton har börjat sova mycket bättre sen han fick melatonin. Jag tycker det har gjort väldigt stor skillnad på hans humör. Det är skönt. Dessutom så somnar han snabbare så han hinner inte ligga och tex tänka på såna här saker som döden som han tycker är så skrämmande. Jaja, idag har jag möte med försäkringskassan och urkraft. Jag är lite nervös men taggad på en och samma gång. Sen i eftermiddag så ska svärmor bjuda hela familjen på middag på pinchos. Inte tokigt att få gå på restaurang. Så jag är laddad. Nu hör jag Miltons fötter. Vaken :) Over and out

Kommentera här: