Funderar. 🙄

Nu Àr jag i ett sÄnt dÀr il igen att jag har tagit bort min Facebook igen. Vi fÄr vÀl se hur lÀnge det varar denna gÄng.

Just nu kÀnns det sÄ enkelt. Det Àr ju ÀndÄ sÄnt vÀder att man ÀndÄ inte hinner sitta och blÀddra runt som man gör av ren tristess pÄ tex vintern.

Men jag tÀnkte att jag kanske kunde sprÀtta liv i bloggen ett tag i stÀllet. För av nÄgon anledning sÄ har man ju liksom vant sig vid att man ÀndÄ vill dela med sig av tankar och sin vardag.

Sista tiden har det hĂ€nt en hel del. Det har rensats i garage och kĂ€llare. Det har jobbats och krattats och fixats pĂ„ gĂ„rden. Det har jobbats hĂ„rt vissa dagar och varit fullstĂ€ndigt utmattade dagar efter det. 

Senaste dagarna har det verkligen blivit bra vĂ€der. För första gĂ„ngen sen vi flyttade hit sĂ„ kĂ€nner jag att jag börjar ha lite tid och lust att tĂ€nka pĂ„ min trĂ€dgĂ„rd. Planera och fundera över vilka blommor jag önskar mig... 

Jag har gjort en liten smultronkulle som jag hoppas ska ta sig och frodas. Den gjorde jag av tester som blev över dumpade i en stor hög av grĂ€s frĂ„n nĂ€r Jonas fixade grĂ€smattan förra sommaren. Vi har fixat jordgubbar 🍓 och planterat. Jag har sĂ„Ă„Ă„ mycket drömmar och önskningar om hur jag skulle vilja göra. Men allt Ă€r dyrt och det krĂ€vs mycket jobb och slit. Och jag mĂ„ste försöka hushĂ„lla med min energi och lyssna pĂ„ min kropp lite mer, för senaste dagarna har jag varit igĂ„ng rĂ€tt mycket. Och idag har jag mĂ„tt sĂ„ sjukt dĂ„ligt. Trots att det har varit den varmaste dagen pĂ„ lĂ€nge har jag haft frossa. Varit trött 😮 arg och mĂ„tt sĂ„ jĂ€kla illa. Haft en sĂ„n dĂ€r kĂ€nsla av att jag skulle kunna krĂ€kas hela dagen, men inte som magsjuka. Mer som en slĂ€ng av graviditetsillamĂ„ende. Riktigt irriterande. Jag försökte vara effektiv pĂ„ morgonen/förmiddagen men sen fick jag kĂ€nna mig besegrad nĂ€r kroppen fuckade ur totalt. Jag fick lĂ€gga mig och 😮 sova över en timme. Jag vaknade och kĂ€nde mig mycket piggare. Gick till mamma med smĂ„ttingarna och skulle grilla korv. Men det tog inte lĂ€nge innan jag började frysa och mĂ„ illa igen. DĂ„ kĂ€nde jag bara fuuuck. Gick hem och hoppade i nattlinnet. I ren protest....
Jag har vĂ€rk i mina knĂ€n, hĂ€nder och lĂ€ngst ner i ryggen. 

Jag och mamma var pĂ„ en liten shoppingrunda igĂ„r (nĂ€r du lĂ€ser blir det i förrgĂ„r) alltsĂ„, det jag typ gillar med min mamma mest Ă€r att hur jĂ€kla trĂ„kiga Ă€renden vi har sĂ„ kan vi ha sĂ„ galet roligt. Den hĂ€r gĂ„ngen skulle mamma ha nĂ„gra jĂ€kla plankor frĂ„n byggmax. Och optimistiska som vi Ă€r sĂ„ rĂ€knade vi ju ut att vi skulle fĂ„ in dom i Volvon om vi bara kapade brĂ€dorna i 2 meters bitar pĂ„ plats. Sagt och gjort sĂ„ lyckades vi. Sen var nĂ€sta Ă€rende att Ă„ka till en fĂ€rgaffĂ€r mitt i stan. FĂ€rg som ska vara i vĂ„r nya tvĂ€ttstuga som Ă€r pĂ„ vĂ€g. Jag HATAR ju att köra i stan. Men det gick typ asbra . Efter alla dom dĂ€r trĂ„kiga Ă€rendena sĂ„ fick vi ju i alla fall Ă„ka till ursvikens trĂ€dgĂ„rd och drömma oss i vĂ€g. Vi kan liksom gĂ„ dĂ€r fram och tillbaka som lyckliga idioter och bara njuta, drömma och glo. Det finns ju sĂ„ galet mycket man vill ha. Som man bara kan drömma om. Det Ă€r ju inte precis sĂ„ billigt. Men jag har i alla fall bestĂ€mt mig för att satsa sĂ„ mycket som möjligt pĂ„ perenner i stĂ€llet för ettĂ„riga blommor. Ska jag ta mina smĂ„ slantar som jag knappt har sĂ„ Ă€r det bĂ€ttre att försöka köpa blommor som kommer tillbaka Ă„r efter Ă„r. 

Jag och mamma kan i alla fall ha sĂ„ galet kul nĂ€r vi Ă€r och handlar för vi köper saker utan att Ă€gna en endaste liten tanke pĂ„ hur vi ska rymma det i bilen. Men det sjuka Ă€r att vi alltid Ă€ndĂ„ lyckas 😂

Nu ska jag försöka sova 😮 igen! Jag sov som en stock men Celia vĂ€ckte mig för att hon ville att jag skulle se omröstningen i eurovision songcontest. Och sĂ„ vann vi ju inte ens 🙄😔
Jag blev pigg som en mört. Men nu börjar jag bli trött igen. SÄ nu ska jag försöka sova nÄgra timmar och hoppas att jag mÄr bÀttre imorgon. Over and out




Bjuder pĂ„ nĂ„gra random bilder tagna senaste tiden. 💕

Kommentarer:

1 Disa:

:D Ja, vi har verkligen kul ihop med vÄra shoppingsprees. <3
Hoppas ocksÄ att du mÄr bÀttre idag.
Puss //MA

Kommentera hÀr: