Things take time.

Just nu är det asjobbigt med denna magsjuka. Jonas drattade dit i natt. Jag som trodde att vi hade gjort bort det nu. Well, stupid me. 🙄

Jag blir ju hysteriskt hypokondriker när det kommer till magsjuka. Tror att jag mår illa hela tiden, trots att det i nittionio fall av hundra bara sitter i huvudet. Idag har det gått åt rätt mycket tid till att försöka sanera huset och rengöra såna ställen där jag tänker att bacilluskerna frodas.

Mitt lilla badrumsprojekt går saaakta men säkert framåt och nu har jag äntligen kommit till den roliga delen där man börjar se skillnad. Dock så är jag inte riktigt på topp energimässigt så allt går rätt trögt. Men det får ta den tiden det tar. Det är bara att acceptera att jag inte kommer att bli den där duracellkaninen som jag kunde vara förr. Lära sig att leva med mitt nya mitt emellan jag. För det är meningen att det är så jag ska vara nu. 

Idag har det varit så sjukt trist och deprimerande väder. Fasen vad dåligt väder kan påverka humöret. 🙄 
Jag är trött och sliten, men det känns okej. Befogat. Jag har uträttat saker idag, så jag kan få vara slut med gott samvete 😊 det är en skön känsla ändå. 

Jag lyssnar på psykologipodden hela tiden när jag målar och fixar. Fasen vad nyttigt och intressant det är. Man får så många nyttiga tankeställare. Man förstår mer. Och allt känns så mycket mer logiskt när man lyssnar på alla avsnitt där man känner igen sig själv & många av de saker som dom tar upp är sådant som jag inser att det är precis det jag jobbar med på min egen KBT hela tiden, men det blir liksom mer peppande när man lyssnar. Allt låter mer relevant. 
Jag har gjort en egen lista på saker som jag har snappat upp under tiden jag har lyssnat & jag tänker att  det är saker som jag ska ge mig fan på att jobba med. För att jag känner att jag måste börja aktivt att fylla mitt liv med sånt som man känner är givande. Klura ut vad jag verkligen vill med mitt liv och komma på hur jag ska göra för att ta mig dit. Bryta mig ut ur den här negativa spiralen som jag känner mig fången i. 🙄 

Mycket handlar om mitt psyke just nu. Men inte på ett negativt sätt. Jag är mer intresserad av psykisk hälsa än ohälsa. 

En av sakerna som fastnade i mitt huvud var att man ska tänka vilken person man vill vara den tiden man har i livet. Vad som ska stå i min dödsannon den dagen mitt slut är kommet. Hur vill jag bli ihågkommen? Det är en mycket bra fråga. 

Jag känner mig motiverad att ta ansvar över att ta befälet över att jag kan påverka mitt liv. Mitt öde & inte fortsätta se mig själv som ett offer. Hur coolt vore det inte att känna att man kan bestämma själv?! 

Vi får se hur länge jag kan hålla fokus på det här. Kanske är allt glömt om en vecka 🤔
Men något kanske fastnar. 

Nu ska jag i alla fall sluta fundera över det här resten av kvällen. För det är ju en ny dag i morgon., 😁 

Over and out!!! 🤩 



Kommentera här: