Söndag!

JaJag vaknade feberfri och överlycklig. Trots att jag ändå mådde som en säck potatis 🥔 som hade blivit överkörd av ett expresståg. 🙄 Jag stapplade iväg med min stela kropp för en kopp kaffe hos mamma. Så skönt att få komma ut ur huset en liten stund.

När jag kom hem tog jag den lilla energin jag hade och bytte sängkläder. 3 personer har legat en vecka med nästan 40 grader i feber och svettats i den. 🤔 Kände bara att jag inte ens skulle stå ut att sova i den en enda natt till i allt äckelpäckel. 

Jag tog en dusch också. Kanske den skönaste duschen i hela mitt liv. 

Milton är fortfarande inte helt feberfri. Stackaren. 🙄 Dock börjar han vara så pigg att han är uttråkad. 

Jonas tog med sig Milla en liten tur med skotern... För hon, stackars liten har ju varit frisk hela tiden medan vi andra har legat som döda simpor. Så hon älskade nog att få komma ut en liten stund. Och idag är det ju verkligen en otroligt vacker dag. Önskar bara att man hade kunnat vara ute och njuta lite av det fina vädret. Men det kommer ju nya dagar. 

Jonas har varit iväg med allt skräp till återvinningen. Konstigt det där att hela altanen alltid hinner bli helt full innan vi kommer oss iväg med skräpet. 🤔

Jag har tvättat bort sängkläderna, men nu gick ena tvättlinan av. Jag blir så less på våran tvättstuga. 😩 Det blir för mycket tvätt när man är en familj på 5 personer med både kläder, badlakan, sängkläder, soff-filtar osv... 
Jag måste ha en torktumlare... Jag har tjatat om det i typ 2 år... Eller 3. Jag vill ha en som rymmer mycket. Och en som är energisnål. Men torktumlare är ju så dyra. 😔

Jag kom i alla fall på nu att när jag liks är sjuk och inomhus hela tiden passar det ju ypperligt att tvätta min jacka. Så det finns ju i alla fall någon fördel med att vara hemma. 

Over och ut 🌺🌺🌺

Kommentera här: