Mitt i veckan dagen

Nu är mer än hälften av första skolveckan efter lovet gjord. Den här veckan har inte alls varit riktigt på topp. 🙄 Jag fattar inte riktigt vad det är med mitt humör just nu. Det är svajigt, det hinner gå från glad, arg, deppig, slö, likgiltig & hopplös flera gånger om dagen. Kanske är det typ pms. Annars vete fasen vad det är för fel..

Celia är också deppig och låg, har varit det ett bra tag.  Jag hade hoppats att det bara skulle vara en dipp, men det går inte över. Blir bara sämre. Så nu måste jag försöka komma på någonting som kan hjälpa. En sak som stör mig är att vi stod i väntekö till BUP när hon var yngre. Vi hade våran plats där. Men när hon valde att sluta med Adhd medicinen i höstas så blev vi utskrivna därifrån. För man får uppenbarligen inte ha en plats där om man inte äter någon medicin. Och nu funderar vi på om hon ska ge någon typ av antidepp medicin en chans eftersom att allt bara känns sämre för henne igen. Men nu då?! Nu har vi ingen kontaktperson på BUP och jag antar att vi måste stå i kö igen. 🙄 Det känns surt. 

Jag hatar känslan när jag liksom står handfallen och hjälplös och ser henne vara ledsen utan att det känns som att jag har rätt verktyg för att hjälpa. Det tar på krafterna att se sitt älskade lilla barn kämpa & vara ledsen nästan alltid. Det är svårt att hitta energi till någonting annat när man oroar sig. 😥 

Idag var jag tex på psyket hos min samtalskontakt och då ringer Celia från skolan & gråter näst intill hysteriskt. Det är en skoluppgift där själva uppgiften går ut på att man ska läsa en text & ur några rader där så ska man försöka läsa genom raderna och försöka tolka vad texten betyder. 
Hur dum uppgift är det för en människa med autism?! En människa som har svårt att en förstå skillnad mellan skämt eller ej, sarkasm. Som behöver tydlighet
Jag åkte dit och det löste sig. Hon har snart läst klart engelskan och får betyg. Tror det var 2 uppgifter kvar. (jag har tillstånd av henne att skriva om sånt här i min blogg, så jag hänger inte ut henne utan hennes tillåtelse, bara för att tydliggöra det) 

Det är mycket som är svårt. Som att det inte är nog jobbigt att bara vara tonåring. 🙄 

Annars då?! Idag fick vi upp nya tvättlinor i tvättstugan så nu ska jag försöka verkligen att tvätta i kapp. Men det går segt. För mycket tvätt och alldeles för lite ork. Snart tar jag ett sms-lån till en jävla torktumlare. 🙄 

Idag ringde vi också & bokade tid för HCM scanning för katterna på djurkliniken i öjebyn. Vi fick tid redan på fredag. Så om allt ser bra ut så har vi alltså allt vi behöver för att kunna avla på våra katter enligt sveraks regler. Så nu är det bara att hålla tummarna att även dessa tester ska se bra ut som de tidigare. 🙌🏻

I övrigt har jag inte mycket mer att uppdatera bloggen om. Just idag. 
Min mormor fyller år idag. 🎈 Så ett grattis till henne ❤️❤️

Nu ska jag försöka sova 😴 och hoppas att jag vaknar på ett stabilare humör i morgon, det blir så mycket lättare att kriga sig igenom dagen då. 

Över & ut

Kommentera här: