storstädning!

Fördelen med att ha en pissig dag med ångest och bubblande ilska är att man får saker gjorda. I princip hela mellan våningen är genom gången och uppstädad ytligt i alla fall. Kaos i lådor och bland leksaker osv har jag inte hunnit åtgärda.  
Vårt sovrum är uppstädad någorlunda är,  sängkläderna är bytta och tvättmedlet insorterat i garderober. I morgon ska mest troligt jag och mamma och Milla dra på stan så mamma får fotografera sig för ett nytt legitimation. Efter det ska jag hem och fortsätta detta projekt jag påbörjat. Det tar tid att få ordning när städerskan har arbetat borta och all annan tid har spenderats till renovering och barnpassning. Det är en hel sommar som hemmet har fått förfalla när jag inte har hunnit hålla efter ordentligt och jag mår inte bra i stök. 

Dock kan jag inte påstå att jag är på särskilt mycket bättre humör. Den här dagen har verkligen varit låg för mig. Jag har alldeles för mycket jag grubblar på så min stackars hjärna hinner inte med. Jag är så irriterad på vissa saker så jag inte vet vart jag ska vända mig.
Jag har sån ångest över att Milla ska inskolas på dagis. Och jag är stressad för att jag inte vet hur fan jag ska kunna försörja mig i framtiden.


Jag ska snart krypa ner i sängen och hoppas att jag vaknar gladare och snällare i morgon. 

Kommentera här: