35 år

Nu har jag fyllt 35 år! Nu är jag närmare fyrtio än trettio.

Jag har haft åldersnoja och haft ångest före att fylla år. Men detta var en av de bästa födelsedagarna jag någonsin haft tror jag.
Jag blev uppvaktad som aldrig förr. Jag tror aldrig jag har haft så mycket främmande. Min lillebrors flickvän gjorde så himla goda smörgåstårtor åt mig. 

Av Jonas fick jag en av de bästa presenterna jag någonsin har fått. En alldeles egen sprillans ny gitarr. En svart, precis så som jag alltid drömt om. Jag hade inte önskat mig en gitarr. Det händer ibland att jag nämner i förbi farten att jag skulle vilja ha en gitarr. Men eftersom att jag knappt har spelat på åtta år så är det ju liksom inget jag tänker på så ofta. Det är bara ibland jag har känt ett så starkt sug efter att få spela. Men det går oftast över och sen tänker jag inte på det på länge. Jonas bad mig skriva en önskelista, och med handen på hjärtat hade jag svårt att göra det. Eftersom att jag tjänar så dåligt och han bär mig så mycket ekonomiskt så känns det inte kul att få saker på samma sätt för man känner redan att man får så mycket hela tiden varje dag i vardagen. Allt som jag inte har råd att betala för själv. Jag känner mig som en parasit och är tacksam nog över allt jag redan får. Därför vill jag nästan inte ens att han ska behöva ge mig någonting mer. 

Men när jag vaknade på födelsedagen så kom han med ett stort paket
 Och i det låg det ett ställ till en gitarr och då förstod jag. Mitt hjärta gjorde volter. 
Jag fick sedan själva paketet med gitarren i. Jag höll nästan på att börja gråta. Jag var så chockad. Jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle få en gitarr. Jag kan inte ens förstå hur han kunde komma på att jag verkligen ville ha en. Han sa att det är något han har tänkt flera år.
Det är en sak som jag älskar mest med honom. Att han känner mig så bra, att han vet vad jag vill ha när jag knappt inte ens vet det själv. En gitarr är verkligen en speciell gåva. Det är någonting som man kan ha kvar hela sitt liv om man är rädd om den. Förhoppningsvis kanske Milton kan lära sig spela på den om han vill en dag. Eller Celia. Jag blev i alla fall så lycklig. 

Sen kom så många av de fina älskade personerna jag har runt om mig. Och det var en sådan dag då man känner hur välsignad man är med de människor man har runt sig. 

Jag är lyckligt lottad. Det är jag verkligen. 
Jag hoppas att alla ni som grattat och uppvaktat mig på min dag förstår hur mycket jag uppskattar er. 

I födelsedagspresent fick jag också en mysig pyjamas och några supersnygga kaffekoppar som jag hade önskat mig av mamma och pappa fast jag fick dom lite i förskott. 
Sen fick jag blommor och lite smått och gott av andra gäster. Super fina allihop och det uppskattas för jag är inne i en period då jag verkligen älskar blommor av alla slag. 

Nu delar jag med mig några bilder från senaste veckan som gått. Från födelsedagen och en annan mysig dag hos mamma och pappa.

Kommentera här: