Millas dag!

Snacka om fullproppad dag! 
Det började med att lämna barn och alla vanliga morgonrutinerna. Sen hade jag ett möte i stan. Sen kom jag på idén att åka och hämta mamma för att åka till solbacken. Det är trevligare att inte åka ensam och jag och mamma har oftast så kul när vi drar på våra trippar just dit.
Det blev ränn på flera butiker. Sen stressa hem för att hinna göra klart lite innan jag skulle hämta barnen. Mamma hjälpte mig med att pumpa och göra kalasfint.
Hon åkte hem och jag hann greja på lite innan det var dags för hämtning. Jag och Milla tog en promenad med Julia direkt vi kom hem och sen började vi med tårtan. Den blev rätt söt och när Celia kom hem så fixade  hon de pytte små kartongerna på sidan. 
Milla fick öppna presenterna från oss. 

Sen kom mamma och pappa. Hon fick öppna deras presenter. 
Kort där efter kom farfarn. Och efter det faster Malin med familj. Ännu mer presenter. 

Vi fixade sen tårtan så alla fick vara med när hon skulle blåsa ut ljusen. 
När alla hade åkt hem sätt hon och lekte med alla sina nya leksaker och så sa hon till Jonas -mitt kalas var asgrymt. 
Det var ju ett himla bra betyg.
På kvällen när allt lugnade ner sig tog jag en skogspromenad med Julia. Skönt att få lite tyst och lugn och ro en stund och vila hjärnan. 

Vi har sett ett avsnitt om mördare. 
Nu är det godnatt. Behöver verkligen sova efter denna dag. Över och ni vet vad...


Kommentera här: