söndag

I morgon börjar verkligheten om på riktigt. Jonas börjar jobba igen och Milla ska äntligen få börja "skolan" igen. Som hon längtar. 

Idag har jag varit så galet flitig. Jag har i princip städat hela huset. Och tro mig när jag säger att det behövdes. Man har ju verkligen låtit allt bero hela sommaren. Så nu kände jag att det var hög tid att få tummen ur och verkligen fixa till lite. 

Jag var tvungen att städa småttingarnas rum. Eller det gjorde Jonas. För nu har jag bestämt att dom ska börja sova i sina egna rum bägge 2. Milla har sovit med oss i typ 1 år. Så det är klart att det blir tufft nu när hon både har slutat med tutte och snutte.  Men hon blir ju fyra år. Det är dags nu. Vi har ju i princip haft barn i sängen i snart sju år. Ibland har vi haft två barn och en hund och ett par katter. Jag känner att det skulle vara mysigt att få sova med Jonas själv någon gång och få mer plats att breda ut mej på. 
Det var lite svårt att natta bägge två. Dom kom ner typ tjugo gånger innan dom somnade. Men jag antar att det kommer att vara så ett tag innan dom vänjer sig igen. 

Känns skönt att ha fått så mycket gjort idag. Även om jag är så slut och har så ont i kroppen. Men ibland är det faktiskt värt det. Om man väl för en gångs skull får upp ett il så är det bara att ta vara på tillfället. Det händer ju inte så ofta. Och nu känner jag att jag kan sova gott och vara nöjd med min bedrift. 

Snart kan man börja städa bort alla sommarkläder och skor. Det blir nog bästa projekt när jag har återhämtat mig efter idag.

Idag hann jag till och med gå förbi faster lillan och träffa musen Felicia. Det är alldeles för länge mellan gångerna nu för tiden. Även fast vi bara bor typ 100 meter ifrån varandra. Det var i alla fall mysigt att få träffa dom även om det blev en väldigt kort stund. 

Mamma kom förbi en stund på förmiddagen och hämtade hem ett par gardiner som jag lånat, men som aldrig kom till användning riktigt.
Nu ska jag försöka slå igen mina små blå hängiga ögon. Men jag är typ övertrött. Och vetskapen  att jag måste vakna tidigt i morgon stressar mig. 
Jag har blivit alldeles för bortskämd med sovmorgnar. 

Jag gissar att Milla snart kommer att vakna och komma ner. Men det gör inte så mycket så länge hon i alla fall somnar i sin egen säng. 

Över and ut

Kommentarer:

1 Felicia:

Det va trevligt att ses. De händer väldigt sällan nu förtiden. Vi kanske få försöka bättra oss. Sov gott❤

Kommentera här: