städa städa...

Jag försöker liksom få någon slags ordning här nu efter allt man inte har gjort under sommaren. Städa undan lite på gården. Ta bort döda blommor osv. 
Men jag kommer alltid till den här känslan att det är så sjukt otacksamt att städa i ett hem med en massa barn som hinner stöka ner innan man ens är klar med det första rummet man börjat med. Man kommer liksom ingenstans. Det känns aldrig som att man blir klar med nåt. 
Man tvättar så det är tomt i tvättstugan och samma kväll är det fem personer som slänger sina kläder i tvätten. Då är det ju typ fullt igen. Och man hinner aldrig bära upp allt i respektive garderober innan det är dags att ta ner nästa tvätt och så går det dag ut och dag in. Inte konstigt att man blir deprimerad till slut. Det är som ett ekorrhjul. Och jag fattar inte hur fan alla andra står ut med detta otacksamma görande. 

Om jag bara råkar bli miljonär inom en snar framtid så ska jag bygga om det gamla garaget till en tvättstuga. Då skulle jag få en stor och rymlig tvättstuga där man faktiskt skulle kunna röra sig. Sen skulle jag köpa 7 garderober och ställa upp på en rad. En garderob per person och en varsin för sängkläder och badlakan. Så då skulle man bara kunna vika in allt i respektive garderob direkt när man viker ner det från linorna och sen skulle alla få gå ner och hämta kläder. Det skulle underlätta så sjukt mycket. Japp. Och stort och rymligt skulle det bli. I stället för att stå i en skrubb och försöka hänga kläder. 

Japp.....så får det bli när jag blir miljonär. 

Kommentera här: