Söndag och tredje advent

Idag har det varit en seg låååång söndag.
Jag vaknade typ vid tio. Jag och Julia tog en promenad heeela vägen till mamma för lite kaffe. ☕

När jag kom hem var Jonas i full fart med att tilläggsisolera sista delen på övervåningen. Alltså Celias rum. 
Jag ägnade mig åt lite städning. Kloklippning, pälsvård på alla pälsklingarna. Jag tackar min lyckliga stjärna 🌟 att både Samson och Savannah faktiskt älskar att bli kammade. Det underlättar. Även om dom inte direkt får några tovor så blir dom så mycket finare om man kammat till dom så pälsen blir fluffig i stället för flikig. Än så länge har dom inte haft en enda tova, inte ens om jag inte kammat dom på någon dag. I och för sig så drar jag igenom deras pälsar nästan varje dag, även om jag inte alltid gör det så noga. Det ligger typ alltid framme en kam i köket så det faller sig liksom bara väldigt enkelt att göra det utan att göra en större grej av det. Kammade av Silver också. Han löser päls som bara den. Vi har bytt foder nu, till ett helt annat märke som inte innehåller spannmål. Jag hoppas att Samson ska gå ner lite i vikt nu när dom inte har foder för kattungar/ungkatter längre. Han är en tjocksmock och snart, typ i januari är det dags för deras ettårs kontroller hos veterinären och vaccination. Jag är rädd att dom kommer att klaga på hans vikt. Jag följer en grupp för Nevor på Facebook och där såg jag att veterinären hade påpekat vikten på en som vägde typ 5.4 kilo. Samson väger sju kilo, men då är han ju väldigt stor och grov i benstommen också. Men lite korpulent är han nog. Det måste jag erkänna.

Nog om det. Jag har velat göra så mycket idag. Men jag har inte kommit till skott. Jag dammsugare ur alla skrubbar där uppe för att bli av med all isolering och dammet. Men jag har inte orkat packa in i garderoberna. 
Jag hade tänkt åka med allt skräp till återvinningen, men det har jag inte heller orkat. 

Jag har varit på graven med min kusin och tänt ljus hos gubbarna där nere så nu har dom lite ljus och värme. 

Ikväll har jag fått någon slags allergisk reaktion i ögonen 👀 jag ser nästan ingenting. Undra om det är allt damm eller om det är min mascara. 

I morgon skulle rörmokaren komma. Dock vet jag inte vilken tid. Nu vill jag bara att det ska bli klart så man får röja till och få ordning och reda här igen. Jag känner att jag blir så jävla stressad och dränerad på energi av sånt här. Jag antar att allt renovera de senaste åren har tagit ut sin rätt. Man är less 😩 

Nu måste jag bli trött 😴 och varva ner om jag ska få mig upp i tid i morgon... En vecka till, sen är det jullov och Jonas kommer att vara ledig i två hela veckor. Det ska bli skönt. 
I veckan är det sjukt mycket som ska fixas. Det ska slås in en massa julklappar och dolas på. Jag gruvar mig. Sånt är bland det jobbigaste jag vet vid julen. 

Näe. Nu ordbajsar jag. Ett helt inlägg som är totalt ointresserant... 😂 
Over and out. 


Kommentera här: