en av dom bättre helgerna

På riktigt länge. I fredags bestämde vi oss för att göra tacopaj. Och mitt som jag stod och lagade den fick jag ett infall att jag ville bjuda någon på mat lite så där spontant. Så jag ringde mamma och pappa, men dom satt redan och åt. Sen ringde jag Felicia och Robin och dom tackade ja, så dom kom snabbt med kort varsel. Dom stannade rätt länge och det var supermysigt att få vara med dom ett tag för det var så sjukt länge sen vi hade en sån där hel kväll tillsammans. Vi surrade och såg idol. 

Idag har det varit en rätt seg dag på förmiddagen, jag har som varit slö.
Men sen åkte jag och Milla på Ica och handlade godis och tillbehör till maten, det blev hemmagjord kebab. Sen dukade barnen fram lite godis i soffan. 

Efter det fick vi besök av Matte, Malin & deras flickor. Och det är så kul att Milla gillar att leka med dom. Hon som så sällan har egna kompisar. Och vi vuxna får ju också ha trevligt. Barnen roar sig verkligen själva. Så man får sitta och prata i fred. Och jag känner att det är så kul att våra barn får lära känna varandra och får samma glädje av varandra som vi kusiner har.
När dom åkte hem hade Milla verkligen varit vaken på övertid och somnade på 5 röda sekunder. 

Jag och Jonas såg så mycket bättre och frossade i oss lite chips. Jag oroar mig lite för att mitt sötsug har börjat komma tillbaka och nu kan jag inte riktigt gå mina långa promenader lägre. Mina skor som är sköna att gå i är helt trasiga.  Ena stortån sticker ut och jag har lyckats trampa in en sten som har gått rakt igenom hela skosulan. Dessutom är dom alldeles för kalla och blir blöta direkt. Jag blev så glad härom dagen när jag hittade ett par gamla skor i källaren,  men lyckan blev kortvarig då jag påmindes om varför jag slutade använda dom. Jag gick och hade tänkt ta en halvlång promenad med Julia, men efter bara 2 kvarter kände jag att jag började få skavsår hälarna så det var bara att gå hem igen. Jag känner direkt att jag tappat gnistan när jag inte kan röra på mig en timme om dagen. Jag skulle vilja ha ett sånt där promenad band. 

Nu ska jag i alla fall lägga mig och sova. Över och ut

Kommentera här: