full fart mot en ny vecka.

Jag fattar inte riktigt vad det är för fel på mig just nu. Jag är rätt pigg och produktiv på dagarna, så där lagom. Men strax kring 18.00 varje dag så går luften liksom bara ur och det känns som att jag aldrig har sovit i hela mitt liv typ. 

Förutom alla vardagens tråkiga måsten som jag inte orkar hålla på att rabbla upp hela tiden. Städa, laga mat, äta, sova och skita i olika tur och ordning. Blir vansinnigt tjatigt efter ett tag. 

Jag har i alla fall släpat mig på en timmes promenad ungefär. Riktigt skönt. Känner direkt att det gör mig gott. När jag var på min promenad märkte jag dock att flera hus i hamn har fått väggar på både husfasad och lekstugor och staket nedklottrade med sprayfärg,  bara klotter...ren vandalism. På Facebook såg jag att någon i Kåge hade dödat en igelkotte och kört en pinne genom den och hängt upp den på ett dörrhandtag till typ en fritidsgård som jag förstod det. Jag pallade inte ens att läsa allt. 
I fredags fick Milton hem en lapp från skolan där det stod att lärare på senaste tiden har blivit utsatta för våld och hot mot tjänsteman på arbetstid. Så att dom har behövt utarbeta en säkerhetsplan typ. Nu snackar vi en skola från förskoleklass (6-åringar) till årskurs 2 (åtta åringar) och det behövs alltså en bredskapsplan för hot och våld mot personalen. 

Jag känner bara spontant att vart i hela helvete är världen på väg? Dags att börja införa barnaga igen? Eller är det ännu mer pedagogik som behövs. Hur fasen ska man lära ungarna att veta hut om det redan behövs en beredskapsplan för våldsamma sjuåringar? 

Jag känner mig helt matt. Ska mina barn ens gå i en sån skola? Finns det andra alternativ? 
Jag vet att mina barn absolut inte är änglar. Men än så länge har dom aldrig varit våldsamma mer än på det sättet som syskon kan vara. Jag är rädd att Milton ska se, höra och apa efter,  tänka att det är coolt eller normalt. Nu har jag förvisso pratat med honom om just detta. Och han lovar och försäkrar att han aldrig skulle göra något så dumt. Men man vet aldrig. 

Folk, förmodligen ungdomar i yngre åldrar är ute och vandaliserat personers privata hus och egendom. Folk (förmodligen ungdomar i yngre åldrar) dödar små stackars igelkottar. Barn mellan 6-8 år hotar och är våldsamma mot lärare 

Så jävla deprimerande 😢
Så här kan det se ut när orkanen Milla drar förbi 🙄

En bild från en av de bästa stunderna idag. min fina flicka i höstens bitterljuva färger🍃🍂🍁

Noaks ark?! Eller storebrorsans skateboard invaderad av Millas egna lilla zoo 😅

 Dags för mig att sova mig i form för att orka med en ny vecka. 
GOD NATT!

Kommentera här: