lördag





Idag har den här dagen känts så låååång och jobbig. Jag sov dåligt i natt och hade så ont i kroppen när jag vaknade. Det här inte blivit någon promenad idag. Jag har ju inte skrivit så många inlägg senaste tiden. Men jag har varit väldigt duktig på att gå varje dag. Allt mellan sju kilometer och 3 som kortast. Men inte idag. 

Ikväll såg vi på "så mycket bättre" jag älskar det programmet. Det ger lite lördagskänsla och är verkligen ett feel good program. När det var slut åkte jag till bureå och hämtade Celia som har hälsat på sin gamla barndomsvän. Det var inte en trevlig åktur. Dåligt före. Mörkt. Jag hatar att köra bil på kvällen. Jag är så rädd för älgar. 

I morgon är det begravning. Jag kan inte förstå det. Jag vill inte förstå. 

Mycket har hänt sedan han gick bort. Men allt har varit som en dimma sista tiden. Jag har tänkt och känt och arbetar med mig själv hela tiden. Jag har varit ovanligt rastlös. Känt mig ensam även fast man är hemma med sin egen familj. 

Jag har ändå gjort lite roliga saker, fixat och donat här hemma. Men jag har ändå varit lite avslagen. Lite låg. Det är kanske inte så konstigt egentligen. Livet kommer att fortsätta,  man kommer att anpassa sig till slut.  Men jag kommer alltid få leva med känslan att jag inte tog vara på den tiden som fanns. Det känns som att jag glider ifrån. 

Nu ska jag försöka sova och hoppas på att morgondagen kommer att bli vacker trots allt det sorgliga. 

Nu ligger jag i sängen med Jonas, Milton, silver,  Savannah och snart kommer nog Samson,  Julia och Milla också. Vi skulle behöva en större säng. 

I morgon ska Malin sköta våra barn så dom slipper se alla vara ledsna. Milton har ju redan dödsångest nog som det är.
God natt till er som läser. ❤ 


Kommentera här: