onsdag

Idag är barnen lediga bägge två. Vi åkte till stan strax före nio i morse för Volvon skulle besiktas. Och det fick hur bra som helst. Utan anmärkning även i år. Det är så jäkla nervöst innan, man tänker varje gång att dom ska hitta nåt fel som kostar babiljarder kronor att laga. Så det är som en vinst på lotto när man åker därifrån med ok stämpeln i baken. Efter det åkte vi till granngården och köpte kattsand som var nedsatt pris på så det kändes som att göra värsta kapet. Sen efter det åkte vi till jula och köpte några extra vantar till barnen,  ett par "extra" vinterskor till Milton. Såna som är bra att ha om ett par är blöta eller så. Det följde med tjocksockar också. Snart känns det som att vi är redo för en vinter. Det är bara Celia som behöver ett par nya vinterskor.  Jag och hon köpte likadana vinterskor just före jul 2015 och dom har hållit rätt okej men förra vintern sjöng dom på sista refrängen och hon som är ungdom vill nog gärna ha nya som kanske är lite mer up to date. Själv känner jag att jag snällt får ha mina ett år till. Jag har inte råd att byta till mig själv. 

Vi var en sväng till rusta och köpte maskeradkläder till småisarna så dom får gå bus eller godis hos mamma och pappa, faster Malin osv. Milla köpte en enhörnings outfit jätte söt, och Milton ska vara något slags monster. 
Jag är så vansinnigt slut idag. Så jag måste vila en stund om jag ska orka med kvällen. 

Över and ut!

Kommentera här: