söndag kväll.

Eftermiddagsveckan here we come! Veckan som känns som att man är fullkomligt ensamstående och ensammast i hela världen. Och som att den är never ending, trots att det bara handlar om 4 dagar. 

Idag har jag ägnat mig åt att tvätta alla kläder som fanns i berget så att jag ska kunna börja byta i alla sängar och ha plats att hänga sängkläder och badlakan. Plus filtarna i soffan och alla såna där stora saker. 

Sen ringde pappa och sa att vi var välkomna att hjälpa dom att äta upp smörgåstårtan som var över och gudarna ska veta att vi inte var svårövertalade. 

Sen när vi kom hem kom jag på att jag skulle börja tvätta upp lite jackor också så att de är rena och fräscha nu innan det är dags att börja använda dom, för nu blir det ju kyligare ute i en rasande takt. 

Malin och Wilda kom förbi en sväng och Malin masserade min rygg. Förra eftermiddagsveckan bjöd ju Jonas mig på massage hos en tjej som han hade varit till. Men alltså. Malin är 10 gånger bättre på att massera. I alla fall på mig. Jag har gått med en spänningsvärk hela dagen men nu känns det mycket bättre. Känns skönt att man kanske får må lite bättre i morgon. 

Milton har varit hos en kompis nästan hela dagen idag med. Så han är nog nöjd med sin helg. 

Ikväll har jag suttit och försökt göra upp en låtlista för nästan hela månaden som är till nästa löning. Och tanken är att jag ska åka och storhandla i morgon. Riktigt storhandla så man slipper åka och småhandla på lill-ica så mycket för det blir så sjukt dyrt i längden. Man ska nog hellre handla som en idiot och bunkra upp ett lager av det man vet behövs på en månad. Ofta köper man typ ett paket flingor när man storhandlar fast det ändå går kanske 4 paket. Och det skiljer rätt så många kronor per paket så man sparar nog rätt mycket pengar på att köpa fler under storhandlingen även om det känns som att det blir mycket dyrare just då. Nu ska jag i alla fall försöka följa mina matlistor så det blir lite mer ekonomiskt. I veckan har jag ändå sparat ihop 210 kronor på bara Pepsi. Känns rätt okej 😁
 

Kommentera här: