Snart tillbaka till verkligheten

Idag har jag temejtusan varit effektiv.
Jag började morgonen hos mamma i vanlig ordning, slappade där och surrade bort lite drygt en timme. Men sen när jag kom hem så satte jag igång på direkten. Jonas drog ut på en skotertripp med en kompis, så då passade jag på att dra igång ett städ il. Jag började med tvätten, som var akut. 

Jag känner att det är rätt mycket som jag liksom vill hinna komma i fas med till skolan drar igång. 

När Jonas kom hem från sin tur med skotern passade jag och Milla på att ta oss en liten tur också. Hon älskar ju att åka skoter. Milton är inte alls lika intresserad. 
Synd att bilderna blev så suddiga, men jag är så skakis i händerna nu för tiden, jag har fått så mycket värk i händerna sista månaderna. Och inte blev det bättre av att gasa och bromsa och vibrationerna. Men kul som fan var det. 

När jag kom hem fortsatte jag operation städ & fix. Milton fick hem kompis. Milla stackaren blev så deppig, så jag ringde hennes bästis så hon kom också hit. Idag lekte alla barnen hur bra som helst. Fast på varsina håll. Så det var hur skönt som helst. Jag kunde fortsätta påta på här medan dom lekte för fullt. Båda kompisarna åkte hem kring halv fem. Då bidde det middag. 

Efter maten gick jag en lite halvlång promenad med Julia. Efter det blev det en liten städning i barnens rum... 
När dom gick i sängen så tjurade jag mig till en tur på motionsbandet, fast jag egentligen var så slut att jag bara ville dega ihop i soffan. Jag tänkte att några minuter kunde jag ju gott gå, några minuter är bättre än ingen alls. Det blev drygt 20 minuter. Man får mycket mer puls och blir mycket mer slut och svettig på 20 minuter på bandet än en 7 kilometers vanlig promenad. Jag tänker ta det lugnt i början och inte köra för hårt så att jag får värk och behöver vila. 

I morgon så har jag tänkt ställa en väckare på typ halv åtta och väcka barnen så kanske dom är någorlunda trötta när det är sängdags på kvällen för på tisdag börjar ju skolan om. 
Jonas börjar ju jobba i morgon. 
Celia har en tid på tandregleringen i morgon så jag funderar på att åka på Leos lekland ett tag med barnen så känns det mer värt att köra fram och tillbaks till A-torp. Vi får se vilket humör jag är på. Men det vore nog bra att låta dom rasa av sig all sin energi. Dom fick pengar i julklapp av min mormor och i stället för att köpa någon leksak som bara är rolig i några dagar bestämde vi oss för att köpa årskort på Leos. Det har dom ju glädje av ett helt år och då kan man fara även de gånger man har ont om pengar. Annars kostar det ju typ 300 i inträde. Det kan vara saftigt om man har en tung månad. Att betala det för bara några timmar.

Jaja, det var allt för idag. 
Nu blir det natti natti snart för "fröken Edlund" som jag fortfarande kallar mig, kan liksom inte identifiera mig som en fru Hedlund. Kommer nog aldrig att kunna göra det heller.... 
Over and out

Kommentera här: