Torsdag...

Igår bar det ju av till Umeå för att platta till pattarna. Med dessa tomma skinnpåsar så var det absolut ingen konst. Finns fördelar med små utsugna tussar ibland. Det gjordes en vanlig mammografi, sen fick jag vänta en stund i väntrummet. Efter det blev jag inkallad av en röntgenläkare som ville göra ett ultraljud på vänstra bröstet. Dom hittade några systor. Sen tog dom en spruta, antar att det heter nål biopsi. Känns som att jag har hört det ordet någon gång. Men, som tur var visade det sig att dom endast innehöll en klar vätska som inte var det minsta farlig. Han kunde säga bara av att se den att det inte var cancer. Han sa att han inte ens behövde skicka in det på vidare undersökning. Så, jag är frisk som en nötkärna... Om man inte räknar med att jag är totalt sjuk i huvudet 🤢 och har värk i kroppen. 

Och på tal om värk i kroppen så fick jag helt galet ont i huvudet och ryggen när jag körde hem från Umeå. Blev så spänd i nacken och hela ryggen. Jonas var dock gullig och gav mig en redig massage som hette duga. Satan vad han knådade till mig. Jag blev helt mör. 
Jag gick i säng med galen smärta och vaknade stel som en Agda 97 år, men under dagen har det blivit mycket bättre. 

Jag gick till mamma för mitt dagliga morgonkaffe. Surrade lite. Dom ringde från barnavdelningen och vi gick igenom planen för Milton. Vi ska medicinera refluxen till vi får en ny remiss till Umeå, han ska också få börja äta melatonin så att han förhoppningsvis ska börja sova 😴 bättre om nätterna. Något han verkligen behöver. Han ska också få en röntgen här i Skellefteå för att kolla strupen. Sen blir det nog gastroskopi efter Umeå. 
Han ska också utredas för migrän och sen ska vi prata med skolan om att han ska få en utredning för Adhd. Något som jag är typ 100% säker på att han har och det har jag egentligen misstänkt så länge redan. Ja, så ser planen ut. Stackars min lilla prins. Han har fått så mycket skit 💩 medan Millan är frisk som en nötkärna och typ aldrig drabbas av något. Hon sover gott, äter bra, har inga allergier, inga överkänsligheter och blir mycket sällan sjuk. 

Idag blev det en tripp för att åka skrillor igen. Men idag var isen halare och det blev lite läskigt tyckte Milla. Dom kämpade på ändå, men Milla kröp omkring lite då & då. Det blev ingen lång stund. Milton fick med sig en kompis hem. Då deppade Milla ihop så då kom jag på den fruktansvärt geniala idén att vi skulle fixa en sak som hon fick i julklapp.

Dummaste idén ever. Man fick liksom en kladdig liten boll i paketet, som skulle badas. Vilket vi gjorde. Det stod inget om hur länge. Vi badade och sköljde av enligt bruksanvisningen. Sen stod det att den skulle torkas med handduk och hårfön. Det stod också att den skulle vara torr på 20 minuter. Pyttsan! 🙄 Jag blev sittande med den där förbannade rosa kaninen i typ en och en halvtimme. Milla tappade intresset efter typ 4 minuter. Jag fönade, kammade och torkade. Och inte fan blev den så där fluffig och söt som på bilderna. Antingen gjorde jag någonting väldigt fel eller så var det lurendrejeri. 🙄 😂

Nu är jag slut för denna dag och det kommer en ny i morgon. Dags att ladda batterierna till dess. 
Nästa vecka börjar verkligheten om, och fortsättning på toan börjar. 
Over and out
Good night 

Kommentarer:

1 Disa:

AAAAAAAAAAAAHAhHHAhahhaaaa...fick mig osökt att tänka på när du skulle bada katterna inför utställningen och din berättelse om hur det gick :D HAhHHAhahahha

Svar: Haha, ja det var en brottningsmatch på liv och död 😂😂😂
Jenny Hedlund

Kommentera här: