Tillbaka till verkligheten...

Nu är det slut på sportlovet. Och det är alltid skönt att vara lediga ett tag, men oftast ännu skönare när livet återgår till det normala med rutiner igen. Även om det innebär att väckarklockan ska ställas varje morgon. En sak som har varit bra detta lov är att jag inte har vridit på dygnet som jag brukar. Inga långa sovmornar och sena nätter. Det är en sak jag har lärt mig om bipolär sjukdom. Att det är superviktigt att man sköter sömnen. Inte sova för mycket eller för lite. För mycket sömn kan lätt trigga depression och för lite sömn kan trigga mani. Så jag försöker sköta det lite bättre nu, speciellt efter som att jag just hade en liten manisk episod. Även om den var den mildaste och snabbast övergående jag någonsin har haft. Jag tror att den där influensan räddade mig, För det var som att den bröt av allt det där när jag blev så där fruktansvärt dålig. How ever. Det är inte så mycket som har hänt sista tiden. Vi har inte gjort så mycket på lovet. En tripp till Leos lekland, ett besök hos svärmor, en dagstripp till svärfar som bor långt ut i ingenstans i skogen. Jonas har tagit några små skotersvängar med Milla nu när det äntligen kom lite snö igen. Eller lite och lite?! en jävla massa...det hade räckt med en tredjedel. Men man får ju inte välja, så det är bara att skotta, plumsa i snö och se glad ut. Blev i alla fall roligare för barnen att vara ute och leka igen, och nu blir det förhoppningsvis lite längre skotersäsong så man hinner få dom där fina dagarna i slutet av mars. Innan jag satte mig här för att skriva så kändes det som att jag skulle ha en del att blogga om för en gångs skull. Som att jag hade saker att ta upp. Men nu när jag sitter och skriver så kommer jag inte på vad det skulle vara för nåt. Kommer inte på några speciellt intressanta saker. Hmmm.... Så det är väl lika bra att jag avrundar detta inlägg. Jag ska gå och försöka planera och strukturera upp veckan. Jag har börjat med att försöka göra mer listor så att jag har mer koll på vad jag behöver göra, och sedan vad jag faktiskt redan har gjort. Sen har jag en massa andra ideér om hur jag ska strukturera upp min vardag bättre. Men jag har inte riktigt tänkt ut det systemet klart. Så...det var allt för den här gången.... Hoppas att alla mina 5 läsare har haft det bra sen sist <3 peace out!

Kommentera här: