Fredag

Jisses, idag har jag nästan varit som en människa. Jag har fått mer gjort idag än jag har åstadkommit sammanlagt senaste veckan. Vi har hunnit vara och hälsa på Celias farbror som också råkar vara en av Jonas absolut bästa vänner. Det var trevligt. Det är alldeles för sällan man tar sig tid.

När vi kom hem så tog jag itu med min diskmaskin som fullständigt har puckat ur. Det började redan igår, men jag fick jävlar panikångest för jag trodde att den var trasig. Vi har absolut inte råd med såna utgifter nu. 
Men jag lyckades få den att fungera igen, händig kvinna som man är. 🙄 🤔 
Dock hade jag ett sjuhelvetes jävla diskberg att ta hand om och så fick jag riva ut hela den där lådan som är under diskhon där man har alla sopor och skit. 💩 Det hade ju sina fördelar, det blev ju liksom ett perfekt tillfälle att städa ur där för det är ju inte allt för ofta man tömmer allt och tar loss lådan. 
Sen har jag tvättat, dammsugit, dammtorkat, flyttat och plockat med alla grejer som är överallt. Jag kommer snart få ett psykbryt på hur mycket alla i familjen stökar ner och inte städar efter sig. Känns som att hela har varit en sanitär olägenhet i sommar. 🙄 Och när det väl är sommar och varmt kan jag väl tycka att städning inte nödvändigtvis ska vara högst prioriterat. Men nu börjar det vara dags att få ordning både inne och ute.

Nu är jag så klart trött som bara den. Skillnaden är att idag har jag i alla fall åstadkommit något så det känns helt okej att vara trött. Nu är jag verkligen värd en god nattsömn. 

Milla den lilla rackaren klippte sig idag. Vi hittade en sax och hårtestar i ett hörn i gillestugan. Skit snyggt å sånt 🙄 jag försökte klippa till det så det inte skulle se fullt lika jävligt ut. Men det gick inte så bra. Tur att hår växer ut igen 😳🤔
Unge... 😕

God natt 💕

Kommentera här: