Fredag

Idag är det en av få dagar den här veckan som det inte finns något planerat eller någon tid att passa. Och gudarna ska veta att jag behöver det. För att fast att allt som har varit senaste veckan har varit superroliga saker som har hänt så känner jag mig helt slut. För det är sån jag är nu. Det spelar ingen roll hur mycket jag älskar allt jag gör och allt som händer. Jag blir vansinnigt trött. Och dessutom är jag inte längre van vid att ha saker inplanerade flera dagar på rad så där så man liksom inte hinner landa där emellan. Dock så är det ju helt klart värt det. För jag må vara slut, men jag känner mig lycklig. För jag är ju egentligen en sådan som älskar att ha människor omkring mig, och särskilt trevligt har det ju så klart varit att spendera så mycket tid med alla som bor längre upp i norr som man faktiskt inte alls får träffa så mycket som man önskar.

Igår var vi till Lycksele djurpark och vi fick en riktigt fin dag. Vi hade så tur med vädret. Det var sol och typ 20-25 grader. Varmt men inte för varmt. Det var så klart mysigt att vara där. Det är det ju alltid. Men man blir slut av allt traska de fram och tillbaka. Vilket är rätt märkligt för man har ju gått många längre promenader i raskare tempo i sitt liv som har känts betydligt mindre "jobbiga" men jag antar att det är för att man står så mycket där emellan. Det spelar ingen roll hur sköna skor jag har, jag lyckas alltid få ont i fötterna. Dom sväller av värmen och så får jag nageltrång. Dessutom så tål inte mina höfter riktigt att stå hela tiden. Men, även det är ju värt. Småttingarna sprang omkring som virvelvindar. Milton är helt hopplös att hålla reda på för han är så impulsstyrd. Även fast man säger 1000 gånger att - du får inte bara springa iväg! Eller - nu går du med oss hela tiden! Så är det så svårt för dom där små benen att låta bli att pinna på om han ser något spännande. Jag blir så irriterad, men egentligen vet jag ju innerst inne att han faktiskt inte gör det med flit. Han väljer inte att fullkomligt strunta i vad vi säger. Han kan bara inte "komma ihåg det" om han råkar se något spännande. Det blir liksom bara "oj! En stor sten som man kan klättra på wow!!" och så glömmer han bort att vi finns. Nu har det ju ändå gått bra. Det är ju inte precis så att vi har tappat bort honom. Och man börjar vara så van så man har liksom fått en inbyggd Milton radar. Dessutom så är han faktiskt duktig på att alltid komma ihåg var vi är så han drar ju inte så långt att han inte hittar tillbaka. Men det är klart, ibland kan man ju hinna bli orolig. Därför har jag lärt mig att försöka att alltid ha någon färg, gärna en knallig och gäll som man ser på långt håll 😂 det kan underlätta när man ska scanna området efter honom. 🤪

Men det var som sagt mysigt och Milla var ju så liten sist vi var där så för henne var ju allt nytt. Det var kul att fara med Robin och Sinicca. Luna & Vega var då som små änglar och det märktes knappt att vi hade med oss en bebis. För hon bara sov och all tid däremellan var hon bara nöjd. Och Luna är ju så förbannat söt så man smäller av.
Celia är ju liksom i himmelriket när hon får vara med småkusinerna. För hon är ju så bebiskär. Det var väl ungefär det hon tyckte var kul med hela dagen, för resten på djurparken är hon ju föga intresserad av. 🙄 

Här är några av bilderna som får representera dagen i det stora hela 🌺 finns så många fler, men det tar ju en evighet att ladda upp alla. 🙄 

Idag vaknade jag halv sex och började dagen hos mamma och pappa. Som vanligt. Vi har trist väder idag. Så vi får se. Om jag har en gnutta ork till övers idag så kanske jag kan börja om med mitt måla stolarna projekt. För det vore så skönt att få det gjort någon gång. Och med tanke på hur lång tid det tar att måla en enda stol och det faktum att det är sex stycken som ska målas minst 2 varv så är det dags att sätta igång snart om det någonsin ska bli klart 🤔 det är bara det att just nu finns det ingen energi i min trötta kropp och hjärna. Jag skulle lätt kunna ligga platt på rygg och bara stirra upp i taket hela dagen. 
Vi får se... Hur den här dagen ska bli 🤪

Kommentera här: