Godmorgon bloggen ☀️

Idag vaknade jag halv sex. Denna gången med hjälp av väckarklocka ⏰
Vi har nämligen tänkt att kanske åka till Lycksele djurpark idag med brorsan och hans familj. Och då måste man åka tidigt, men jag vill inte missa mitt dagliga morgonkaffe hos mamma för det, så då var jag tvungen att stiga upp ytterligare lite tidigare. Men det gör mig ingenting. Jag gillar den här stunden på dagen bäst. Förr var det kvällen efter nattade barn som var det bästa på dagen för mig. Men jag har insett att tidig morgon är ännu bättre, i alla fall när jag kan smita hit och vakna i lugn och ro. Tyst och skönt. På kvällen är jag ändå alltid för trött för att kunna uppskatta det riktigt nu för tiden. 

Igår hade vi en bra dag. Som sagt så skulle ju min mormor, moster och hennes gubbe komma på besök. Och det gjorde dom. 
Moster och Gubben kollade in kissebebisarna och bestämde sig för en. Så nu är en av våra hjärtan tingade på riktigt. Det blev precis den lilla tösen som jag hela tiden gissade att dom skulle välja. Irelia som från och med nu heter Alma.
Hon är söt som socker och blir nog som det ser ut nu den som kommer att bli mest lik sin mamma. Dom är ju så små än att det är svårt att färgbestämma dom riktigt. Hon kan bli något mörkare än mamman. Det vet vi inte. Men hon är en av de 2 ljusaste i kullen. 
Och jag är så glad att dom valde att köpa en katt av oss. Det känns så bra i hjärtat för jag kommer inte behöva känna sorg det minsta den dagen Alma flyttar. Finns ingen bättre katt-mamma & katt-pappa att önska till sina små. Jag vet att där kommer hon att få det så himla bra. Och om jag får vara lite egoistisk och tänka på mina egna känslor för ett ögonblick så är det ju lyxigt för mig. Att hon hamnar där innebär att jag kommer kunna åka och hälsa på och få träffa henne. Jag kommer att få se massor av bilder och läsa om hennes upptåg på mosters blogg. 
För mostern kommer det bli nio låååånga veckor i väntan på att få hem prinsessan. För mig kommer dagarna fortsätta gå alldeles för fort. De är redan 3 veckor och 2 dagar. Man hinner knappt blinka så är det tisdag igen, då är dom fyra veckor och POFF så har våra 12 veckor passerat 💔

Nu hoppas jag bara att jag kommer hitta hem till mina andra fyra små liv, som kommer att kännas lika rätt. Det bästa vore att hitta familjer nära, helst såna som man känner så kanske det känns lika enkelt mitt i det svåra. Men oavsett så kommer jag att välja deras nya ägare med omsorg. Jag kommer att förbehålla mig rätten att säga nej om det inte känns bra i hjärtat. Det kommer inte att vara ett - försten till kvarn system. Never!

Det var ju också tid för Samson till veterinären för att få testiklarna besiktade en 3e gång (finns nog ingen som fått dom undersökta så många gånger) men det hjälps ju inte om det inte skrivs in i hans vaccinationsintyg. Trots att hans kemiska kastrering hade suttit i åtta dagar så gick det enkelt att undersöka saken och han fick ett intyg, dom passade på att kolla upp navelbråck också. Även fast det inte var ett måste, men ett plus. Så skönt. Sen efter det fick han åka iväg till en kvinna som ska låna honom till sin hona. Och vi hoppas att dom ska fatta tycke för varandra och förhoppningsvis så har chipet inte kickat in så att han kan prestera. Men fan vad tomt det är utan honom. 🙄 

Det var så mysigt att mormorn kom till oss och fick se hur vi bor på riktigt och inte bara på bild, för det är ju svårt att få med på bild hur det egentligen ser ut. Vi satt och surrade. Hälsade på hos lillebror så mormor fick se även deras hus och pussa på småtjejerna lite. Sen åkte vi tillbaka till oss och grillade hamburgare och lite senare på dagen så kikade solen fram. Det var inte särskilt varmt men vi satt oss i grillhörnan ett tag och där var det lä och skönt. ☀️ Dom åkte hem vid fem. Då var jag helt slut så jag somnade ett tag.

På aftonen kom Veronika förbi och surrade en liten stund. Men vi var trötta bägge två så det blev bara en snabbis. Jag försökte göra en tidig kväll för som sagt så ska vi ju på utflykt idag. Och vi verkar få vädret på våran sida ☀️😊 hoppas att alla får en fin dag 🌺 

Kommentera här: