Ny vecka

Nu lider snart sommarlovet mot sitt slut. Och är jag elak om jag säger att det nästan känns lite skönt?! 🙄

I lördags hade vi middags främmande av en av Jonas kompisar och hans 2 flickor. Två flickor som Milla leker jätte bra med. Efter det satt vi ute i grillhörnan och allt eftersom så fylldes det på med några av våra vänner. En dem hade med sig barn, andra kom utan. Vi drack några öl, eldade och surrade. Jag drack i och för sig bara en halv cider och resten av kvällen blev det trocadero. Men lika så förbenat kände jag mig alldeles bakis igår.
Det blev en väldigt seg dag men vi hade trevligt så det var helt klart värt det. 😊

Vi har länge surrat om att vi velat bygga en kattgård till våra stackars innekatter. Men vi har skjutit det på framtiden. Men så igår av en slump så såg jag en annons på köp och sälj. Ett galvaniserat galler som tidigare varit en hundgård. Billigt var det så jag impulsköpte. Det passar egentligen inte ens så som vi vill ha det, så vi måste komma på en lösning. Vi vill gärna ha en passage från den inglasade altanen så att dom kan gå in och ut som dom vill den vägen. Vi får se hur och när vi löser det. 
Inte så stort. Men tillräckligt för att dom i alla fall ska kunna få känna gräs under tassarna. 

Men det var väl ungefär det enda vi gjorde på hela dagen. I övrigt så slappade vi mest bara.. 
Och vi får se om vi fortsätter med det idag eller om jag får ett ryck och lyckas göra någonting värt. 🙄 🤔 

Kommentera här: