Måndag

Den här dagen har nog varit mer fartfylld än jag egentligen orkat med. Men det har funkat ändå. Med nöd & näppe. Det har varit hantverkare här hela dagen. Vi har fått våran nya altandörr i köket fixat. Och timingen hade ju inte kunnat bli bättre med tanke på att det ändå hann bli en plusgrad. Så det hann inte bli speciellt kallt inomhus. Nu drar det inte alls kallt på golvet vid dörren och man kan öppna och stänga den utan att få handtaget loss i handen. Till och med barnen kan öppna och stänga. Och jisses så mycket fräschare det ser ut. Dessutom har han börjat kakla och fixa i badrummet uppe, så nu börjar man se ljuset i tunneln igen. Och jag känner att jag är asnöjd med vårt val av mosaiken.

Jag kommer lägga ut en bild när allt är klart. 

Jag beställde en sån där hylla idag som man hänger på duschväggen. Så man har någonstans att sätta schampoflaskorna så dom slipper stå på golvet. Tror att det kommer att bli jätte fint. 

Idag har alla varit feberfria, och jag hoppas verkligen att det får fortsätta så. 🙄 Även om jag känner mig lite hängig och liksom mörbultad så är jag definitivt på bättringsvägen. 

I morgon ska barnen få åka till skolan, om det nu inte förändras något under natten. Och gudarna ska veta att dom verkligen behöver det. Dom är så understimulerade, speciellt Milton nu när han mår så mycket bättre. Dom var ute och lekte på gården en stund & jag upplevde inte att han blev slut efter det. Snarare tvärtom. 

Nu ska jag försöka gå och lägga mig. Snickaren dyker upp strax efter sju i morgon och jag vill gärna ha hunnit vakna till före det. 

Over and out

Kommentarer:

1 Disa:

Det kommer nog bli jättefint !
Är så nyfiken på att få se.
Skönt att ni mår bättre nu.
Puss å kram /MA

Kommentera här: