Detta har hänt.

Det var länge sen jag klämde in ett inlägg. Det är för att mitt liv har varit fyllt med en massa underbart liv. Vi fick en värmebölja så att det verkligen kändes som sommar på riktigt. Helt plötsligt fick vi nyttja våran pool och njuta av den. I torsdags hade jag nog den bästa torsdagen i hela mitt liv. Linda och barnen kom hit. Dom var framme strax efter fem någon gång. Min morbror från storstaden var i Skellefteå och hade en liten konsert i kyrkan i stan så jag, Jonas och Celia passade på att åka dit för att få se honom sjunga live. Även om jag inte är direkt förtjust i varken klassisk musik eller opera i vanliga fall så är det verkligen mäktigt att höra honom sjunga.
Just som vi gjorde oss i ordning för att åka så kom det en lastbil och stannade utanför vår infart. Det visade sig att min älskling hade beställt en torktumlare till mig i smyg för att överraska mig. Och jisses vad glad jag blev det började rent tåras i ögonen på mig. För alla som känner mig eller som någonsin läst min blogg vet att jag har tjatat om att jag vill ha en torktumlare i flera år. Och det har bara blivit mer och mer senaste året. Min tvättstuga har varit kaos och det har varit ett helvete att hinna hålla undan tvätten när barnens kläder blir större och större, tar mer plats att hänga. Och allt annat som hör till när man är en familj på fem personer. Det har känts ohållbart. Men nu!!! 🤩 Äntligen har jag fått min älskade torktumlare. Vi installerade den igår efter vårat främmande hade åkt hem. Och i helgen har jag inte riktigt haft tid att tänka på den.

Våra dagar har varit kantade av sol ☀ bad, både i pool och på stranden. Vi har eldat i grillhörnan en sen och varm kväll. När Linda kommer så får jag alltid en slags energiboozt som jag inte annars har. Jag orkar vara vaken lite senare och göra lite mer under dagen. Det är väl lite som en drog av lycka när dom kommer. Så vi har njutit till tusen.  
Vi har haft små middagsgäster på besök nästan varje dag. ❤️ Jag älskar igelkottar. 

Igår hade vi besök av ordföranden i våran kattklubb. Vi fick en massa bra tips och råd inför registreringen till swerak. Hon tyckte att vi hade så fina katter så 🥰 *stolt i hjärtat* (självklart vet man det ju redan, men att få höra det av en som har lång erfarenhet av avel och utställningar kändes extra gott) 
Igår skickade vi in papperna med ansökningen för vårt blivande stamnamn. Vi får hoppas att det går fort för bebisarna blir ju 3 veckor idag. Snart är det ju dags att börja göra "reklam" för dom också. 

Dock hade vi ju flera som var intresserade redan innan vi ens hade en kull. Så jag tror absolut inte att det kommer bli särskilt svårt att hitta hem till våra älsklingar.

Idag är det iskallt ute. 🙄 Så kallt att jag har vinterjacka på mig när jag går ut. Härligt så där i slutet av juli. Men man får väl vara extra tacksam för de fina dagarna man hann få. 
Eftersom vädret är totalt skruttigt idag så ska jag passa på att ta en riktig vilodag. Jag ska kanske städa undan och dola lite sen. Men före det ska jag ligga här i sängen och bara vara lat, helt utan en tillstymmelse till dåligt samvete. För gudarna ska veta att man blir trött när man har levt av energi man egentligen inte ens har haft
Jag sov tex till 08.30 idag & det har jag typ inte gjort på hela sommaren. Jag har ju vaknat mellan fem och sju varje morgon. 
Så, hoppas att alla får en fin dag. ❤️




Kommentera här: