Måndag

Helgen har bjudit på sommarens hittills typ första riktigt varma och fina dagar. Idag verkar det bli ytterligare en.. Underbart! 🌞 Barnen bodde i princip. I poolen igår och jag tog ett premiär dopp. Riktigt skönt..

Idag ska vi med Samson till veterinären och göra en kemisk kastrering på honom. Vi hoppas att den ska räcka ett år ungefär, så att han inte börjar kissa inne igen sen. Plus att det köper oss tid att bestämma om det här verkligen ska bli våran första men sista kull. 

Nu har vi bestämt namn för alla bebisarna. Alltså namnen som kommer att stå på deras stamtavla. Så blir det dessutom lättare när vi pratar om dom, i stället för att kalla dom 1an 2 an osv... Eller färgen dom har på svansen som vi målar för att kunna skilja dom åt när dom ska vägas morgon och kväll... Vi har en ljus och en lite mörkare tjej. Den ljusa heter Irelia den mörkare heter Akali. Pojkarna Heter Zion, Ziggs och Zed. Och nu är det dags att skicka in ansökningarna för registrering av stamnamn. Det är en jäkla massa att hålla reda på när man ska föda upp katter. Tur att Samsons uppfödare är en så fantastiskt fin mentor och hjälper till att påminna om små saker och förklara sådant som vi inte förstår oss på. 

I lördags var Jonas med Milton på bio på kvällen. Dom såg spiderman. Milton var helt lyrisk och hade inte haft några som helst problem att sitta still hela filmen. Men han älskar ju spiderman och har alltid gjort det sedan han var 2 år. Alla foton från när han var 2 till typ fem som finns på honom är han alltid klädd i spidermandräkter. 🙄 Jag var där ett tag så fruktansvärt less på spiderman att jag nästan förbjöd folk att köpa kläder som det var spiderman på. Det började med att vi köpte en spiderman-pyjamas. Som vi sen inte fick av ungen. Han hade den dygnet runt i flera dagar. Han blev helt hysterisk när jag skulle tvätta den. Så han hade den där pyjamasen på dagis jämt. Jag försökte köpa en till för att kunna byta när man behövde tvätta, men det fanns inte kvar så klart när jag skulle köpa. 🙄 Det var en jobbig tid.... Och det blev en lång period. Sen fick han ju såna här maskerad dräkter med spiderman. Som är med vadderade låtsas muskler och sånt. Dom skulle han ju ha på sig så klart och man hade ett sjå när man skulle på med overallen över den där dräkten 😥🥴

Jag och Milla hade lite mys hemma. Vi gick förbi mamma en stund. Sen hem och fortsatte att äta lördagsgodis. 
Jag somnade jätte tidigt på lördagskvällen. Strax efter 21.00 typ. Celia & hennes storasyster var ute och badade sent på kvällen. 

Jag måste säga att jag gillar ju egentligen inte den där poolen speciellt mycket. Jag har aldrig velat ha en pool och dom är ju rent asfula. Det är ju dessutom pumpar och slangar och rent estetiskt så förstör det ju på gården. Men det jag älskar med den är att den är till så stor glädje för alla i familjen (förutom mig 🤪) för det är inte speciellt enkelt att köpa något som gynnar alla barnen när man har så stor åldersskillnad från den äldsta till den yngsta. Men den här poolen är det undantaget. Celia kan bada med sina vänner också. Och hon gillar att bada. Så, det är en investering för allas glädje. Och jag tycker att det är skönt att dom kan bada och ha jätte roligt hemma så att man inte måste känna sig tvungen att packa sig iväg till en strand varje gång det är fint väder. Det kan vara trevligt att åka till stranden, men inte varje dag. Jag hatar sand. Och jag gillar inte att vara på ställen där det inte finns toaletter. 

Well, nu har jag pladdrat klart. Over and out

Kommentera här: